متهمان شمشیربه‌دست از طعمه‌های خود سرقت می‌کردند
 
قدرت‌نمایی زورگیران در شب‌های پایتخت
 

 

گروه حوادث| زورگيران شمشیر‌به‌دست که در تاريكي شامگاهي كوچه پس‌كوچه‌هاي پایتخت قدرت‌نمايي مي‌کردند، به آخر خط رسیدند. ساعت 10 شب بود، از در خانه‌شان در خیابان خرمشهر خارج شد که ناگهان یک موتورسیکلت آبی‌رنگ با دو سرنشین وارد کوچه ورود ممنوع شد. مرد جوان مورد تهاجم مردان موتورسوار قرار گرفت. زورگیران گوشی تلفن مرد رهگذر را قاپیدند و پا به فرار گذاشتند.
با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای، با تأمین قرار وثیقه قانونی به تازگی از زندان آزاده شده و مجددا سرقت‌های خود را آغاز کرده است. بررسی‌ها نشان می‌داد این مجرم با همدستی مردی که از قدرت بدنی بالای برخوردار است، دست به سرقت‌های خیابانی می‌زنند.
کارآگاهان توانستند متهمان را درحالی‌که سوار بر یک موتورسیکلت باکسر آبی‌رنگ شده بودند در دوربین مداربسته رصد کنند. تصاویر به‌دست‌آمده بررسی و علی 22ساله، متهم تحت تعقیب پلیس آگاهی به‌عنوان راننده موتورسیکلت در لحظه سرقت شناسایی شد.
درحالی‌که کارآگاهان به دنبال ردی از این سارقان زورگیر بودند پرونده‌های مشابهی پیش روی کارآگاهان قرار گرفت که نشان می‌داد همگی آنها به شیوه‌ای مشابه توسط دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آبی‌رنگ مورد کیف‌قاپی، زورگیری و سرقت گوشی تلفن‌همراه قرار گرفته‌اند.
اظهارات شاکیان و همچنین تصاویر به‌دست‌آمده از صحنه‌های سرقت و لحظات فرار سارقان همگی حکایت از آن داشت که آنها در تمامی سرقت‌های خود از سلاح سرد و یک قبضه شمشیر استفاده کرده تا علاوه بر سرقت و زورگیری، مانع از دستگیری خود توسط مردم شوند.
تیم‌های نامحسوس پلیس با شناسایی محل‌های تردد احتمالی متهمان در محدوده میدان هفت‌تیر، این مناطق را تحت مراقبت‌های پلیسی خود قرار دادند تا سرانجام هر دو متهم با یک موتورسیکلت «باکسر» آبی‌رنگ در خیابان بهارشمالی مورد شناسایی قرار گرفتند. همزمان با حضور تیم‌های عملیاتی پلیس در محل، «علی» که متوجه حضور کارآگاهان در محل شده بود پا به فرار گذاشت و همدست او نیز با استفاده از شمشیر شروع به تهدید مردم و مأموران کرد.
کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح ابتدا اقدام به شلیک تیر هوایی کردند اما متهمان تصمیم به فرار داشتند که ابتدا موتورسیکلت آنها مورد اصابت گلوله قرار گرفت و متوقف شد؛ با وجود متوقف شدن موتورسیکلت، «علی» و همدستش همچنان تصمیم به فرار از دست کارآگاهان داشتند و با تهدید شمشیر، به سمت مردم و کارآگاهان حمله ور شدند اما قبل، هر دو نفر از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دستگیر شدند.
دو متهم به نام‌های علی 22ساله و حسن 25ساله، به بیمارستان منتقل شدند و پس از انجام اقدامات درمانی تحت بازجویی‌های پلیسی قرار گرفتند.
«حسن» در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «با همدستی علی، دست به سرقت می‌زدیم. شمشیر همراه داشتم و برای ترساندن مردم و زورگیری اقدام به کشیدن شمشیر و ایجاد رعب و وحشت می‌کردم».
«علی» نیز در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: «ابتدا با یکی از دوستانم به‌نام امید کیف‌قاپی می‌کردم که نقش من در آن سرقت‌ها، رانندگی موتور بود و امید سرقت‌ها را انجام می‌داد تا این‌که توسط کلانتری 106 دستگیر شد و من از آن زمان متواری شدم. پس از آن با «حسن» شروع به سرقت کیف‌قاپی کردم. گوشی‌های سرقتی را به چند مالخر به مبالغ 100 الی 200‌هزار تومان می‌فروختم و پول‌های به‌دست‌آمده را نیز به صورت مساوی تقسیم می‌کردیم».
بازپرس پرونده، با تقاضای انتشار تصاویر متهمان از کسانی که موفق به شناسایی تصاویر این مردان زورگیر شدند خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند».


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/8065/قدرت‌نمایی-زورگیران- در-شب‌های-پایتخت-