18 نفر جان باختند
 
درگیری‌های مرگبار قاچاقچیان مواد مخدر
 

 

18نفر در درگیری‌های مسلحانه در مکزیک جان باختند.  این یکی از خونبارترین درگیری‌های قاچاقچیان مواد مخدر در ماه‌های اخیر در شمال مکزیک به شمار می‌رود.
نمایندگان دادستان در ایالت چیواوا در شمال مکزیک اعلام کردند در درگیری مسلحانه بین باندهای رقیب 11 نفر از کسانی که گفته می‌شود اعضای باندهای منطقه «گواچوچی» در جنوب غربی «چیواوا» بودند کشته شدند.  
باندهای مواد مخدر زیادی در منطقه گواچوچی فعالیت می‌کنند و تلاش می‌کنند بر خطوط قاچاق مواد مخدر سیطره پیدا کنند.  خشونت‌ها در این منطقه در سال‌های 2010 و 2011 به اوج خود رسیده بود اما پس از آن فروکش کرد.  پلیس مکزیک چهار کامیونت را که در آتش سوخته بود پیدا کرده است که در آخرین آنها چهار جسد نیز کشف شده است.  
در حادثه‌ای دیگر، دولت ایالت «گوئررو» مکزیک اعلام کرد:  روز جمعه و شنبه درگیری‌هایی بین دانشجویان و نیروهای پلیس و افراد مسلح منطقه «اگوالا» در جنوب غربی این کشور رخ داد که بر اثر آن شش نفر کشته و حدود 20 نفر دیگر زخمی شدند.  گفته می‌شود برخی از قربانیان به ضرب گلوله کشته شده‌اند اما دولت هنوز نتوانسته است علت مرگ همه قربانیان را مشخص کند.  یک مسئول در دولت محلی در گوئررو گفت: «پرائولیو زاراگوسا» دبیرکل حزب محافظه‌کار اقدام ملی مکزیک روز یکشنبه در تفریحگاه «اکاپولکو» به ضرب گلوله کشته شد.  هنوز انگیزه این جنایت مشخص نشده است.  
«انریکه پنا نیتو» رئیس‌جمهوری مکزیک دسامبر 2012 با وعده پایان دادن به اقدامات خشونت‌باری که باندهای مواد مخدر به آن دست می‌زنند و از ‌سال 2007 تاکنون بیش از 90‌هزار کشته برجا گذاشته است به قدرت رسید.  به گفته واحد مرکزی خبر، اما با وجود کاهش میزان جنایت و آدمکشی در مکزیک، بخش‌هایی از این کشور همچنان جنگ‌های خونباری را شاهد است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/8059/درگیری‌های-مرگبار- قاچاقچیان-مواد-مخدر-