بازار جهانی
 

 

هوآوی Honor را رونمایی کرد
هوآوی در تازه‌ترین اقدام خود، تبلت Honor هشت اینچی را در مالزی معرفی کرد. تبلت Honor هوآوی با نمایشگر 8 اینچی، رزولوشن اچ‌دی 1280*800، پردازنده چهارهسته‌ای 2/1 گیگاهرتز، رم یک گیگابایتی، حافظه 16 گیگابایتی و دوربین‌های 5 و VGA رسما در مالزی معرفی شد. این تبلت قابلیت پشتیبانی از 3G را دارد و باتری 4800 میلی‌آمپر ساعتی آن را تغذیه می‌کند. اندروید آبنبات ژله‌ای 3/4 نیز روی این تبلت به شکل پیش فرض قرار گرفته است.

استفاده از ضربان قلب به جای کلمه عبور
محققان یک دستبند ساده طراحی کرده‌اند که روشی تازه برای شناسایی هویت مالکان گوشی‌های هوشمند، خودروها و حتی مسافران هواپیماها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دستبند با دریافت اطلاعات مربوط به ضربان قلب هر فرد مالکیت وی بر گوشی هوشمند، خودرو و... را تشخیص داده و اجازه استفاده از این وسایل را فراهم می‌آورد. از این روش می‌توان برای شناسایی هویت مسافران یک پرواز هم استفاده کرد تا دیگر نیازی به صدور کارت پرواز نباشد.  

رویای نامرئی شدن به واقعیت پیوست
سرانجام یکی از جذاب‌ترین تخیلات انسان به حقیقت پیوست و نامرئی کردن تقریبا همه‌چیز با استفاده از یک ابزار ساده که در دانشگاه روچستر نیویورک ابداع شده، ممکن شد. این ابزار که به شکل یک عدسی طراحی شده متشکل از تعدادی لنز اپتیکال است و هر چیزی را که در روشنایی در پشت آن قرار بگیرد نامرئی خواهد کرد.اين عدسي كه
 The Rochester Cloak  نام گرفته متشکل از چهار لنز است و نور ساطع شده از هر شی در محیط را به گونه‌ای خم می‌کند که دیگر آن شی از پشت لنزها قابل مشاهده نباشد.

مهاجرت رایگان به ویندوز جدید
مایکروسافت فردا تعدادی از متخصصان و اصحاب رسانه را برای مراسم معرفی رسمی ویندوز 9 تازه‌ترین سیستم عامل خود دعوت کرده است. این سیستم عامل با اسم کد آستانه یا Threshold قرار است‌ سال آینده میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد؛ هرچند زمان دقیق عرضه آن هنوز اعلام نشده است. درحالی‌که قیمت و نحوه به روزرسانی ویندوز 9 اعلام نشده برخی منابع خبری از رایگان بودن انتقال از ویندوز 8 به ویندوز 9 خبر داده‌اند؛ البته صحت این اخبار فردا مشخص خواهد شد. پیش از این مایکروسافت به کاربران نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز اجازه می‌داد با هزینه اندک به ویندوزهای تازه‌تر مهاجرت کنند. اما مهاجرت رایگان به ویندوز تازه‌تر مسأله‌ای است که تاکنون کم‌سابقه بوده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/8027/بازار-جهانی