روی خط خبر
 

 

با حضور رهبرمعظم انقلاب برگزار شد
نخستین شب مراسم عزاداری امام حسین (ع) در حسینیه امام خمینی
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری| مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، شب گذشته با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه‌ امام خمینی (ره) برگزار شد. در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان نظام حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی با تبیین عناصر قیام تاریخ‌ساز کربلا، فداکاری و ایثار را مهم‌ترین عنصر خواند و گفت: در مکتب عاشورا، مهم‌ترین معروف، تشکیل نظام و حکومت دینی است و حضرت سیدالشهدا (ع) از همه‌ی هستی خود برای عزت دین گذشت. وی با بیان اینکه امام حسین (ع) به ما یاد داد که در عرصه‌ی فداکاری برای دین خدا هیچ مرزی وجود ندارد، افزود: امروز که با عنایت حضرت سیدالشهدا (ع) و فرهنگ عاشورا پرچم حاکمیت دین در کشورمان بلند است، باید همه تلاش کنیم تا این پرچم در اهتزاز بماند.همچنین در این مراسم آقایان ماشاءالله عابدی و منصور ارضی به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداختند.مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) تا پنجشنبه ۲۲ مهر (یازدهم محرم) ادامه خواهد داشت.

روایت پزشکیان از محکومیت 12‌هزار میلیاردی احمدی‌نژاد
خانه ملت | نایب رئیس مجلس گفت: موضوع حکم 12هزار میلیاردی دیوان محاسبات برای احمدی‌نژاد را پیگیری می‌کنم، اگر قطعی شده باشد باید اجرا شود. مسعود پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره محکومیت احمدی‌نژاد در دیوان محاسبات اظهار داشت: اطلاع دقیقی از این حکم ندارم،اما اگر چنین حکمی درست باشد باید هرچه زودتر اجرایی و با وی برخورد شود. وی با بیان این‌که 12‌هزار‌میلیارد تومان عدد کوچکی نیست، ادامه داد:   باید پیگیری شود که چرا در صورت محکومیت قطعی، حکم اجرایی نمی‌شود. گفتنی است؛محمود صادقی نماینده مردم تهران اخیرا در تذکر شفاهی خود در مجلس از محکومیت12‌هزار میلیاردی قطعی احمدی‌نژاد و 48‌هزار میلیاردی دولت گذشته در دیوان محاسبات خبر داده بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه:  امنیت پایدار در خلیج فارس برقرار است
 تسنیم| فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با تأکید بر این‌که آمریکا اجازه دخالت در امور منطقه غرب آسیا را ندارد، گفت: با وجود تمام شرارت‌های دشمن امنیت پایداری در خلیج فارس برقرار است. سردارعلی فدوی درباره هشداری که خطاب به رزمایش عربستان در آب‌های خلیج فارس صورت گرفته گفت:   هر اقدام، حرکت و امنیت پایداری که در منطقه وجود دارد، به‌برکت و قدرت انقلاب اسلامی است.  این امنیت پایدار، با وجود تمام شرارت‌های دشمن در خلیج فارس برقرار است.  وی افزود:   ایران با هر حرکتی که به این امنیت پایدار لطمه وارد کند، مخالف است و اقدامات مورد نیاز برای تثبیت این امنیت پایدار انجام می‌شود چراکه تمام مردم دنیا از این امنیت بهره می‌برند.  وی تأکید کرد:  تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز به‌عهده ماست و ما این وظیفه مهم را به بهترین شکل و با قدرت انجام می‌دهیم.  

رئیس کمیسیون اصل 90:  ۱۷‌میلیارد دیگر از حقوق‌های نامتعارف باید برگردد
مهر|  رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از استرداد ۵‌میلیارد و ۱۰۰‌میلیون تومان از دریافتی‌های مازاد به بیت‌المال خبرداد. داوود محمدی با اشاره به قرائت دو گزارش از سوی دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در صحن علنی مجلس طی هفته گذشته درباره حقوق‌های نامتعارف، اظهار داشت:  در نتیجه بررسی پرونده‌ها ۳۹۷ مورد برداشت مازاد از بیت‌المال به ارزش ۲۳‌میلیارد تومان صورت گرفته که از این میزان، 5میلیارد و ۱۰۰‌میلیون تومان به بیت‌المال بازگشته است؛ بنابراین حدود ۱۷‌میلیارد تومان باقی‌مانده است که دیوان محاسبات باید تا آخر پیگیری کند که به بیت‌المال مسترد شود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/77567/روی-خط-خبر