سارقان 7 کیلو طلا دستگیر شدند
 
حمله وحشتناک 3 نقابدار مسلح به طلافروشی دزفول
 

 

گروه حوادث| سه دزد نقابدار که حمله وحشتناکی به طلافروشی‌ای در خیابان شریعتی دزفول  کرده بودند در تعقیب و گریز پلیسی به دام افتادند.
مرد طلافروشی وقتی وارد طبقه بالای مغازه شد، نمی‌دانست تبهکاران هفت‌تیرکش پشت در مغازه ایستاده‌اند و نقشه شومی در سر دارند. مردان نقابدار شیشه ویترین مغازه را شکستند و درحالی‌که لوله تپانچه را به سوی شاگرد طلافروشی گرفته بودند به وی دستور دادند از جایش تکان نخورد. یکی از مردان مسلح ماموریت یافت تا طلاهای ویترین را داخل گونی بریزد. دو مرد تبهکار دیگر نیز طلاهایی را که داخل ویترین‌ بود، برداشتند.  3 سارق مسلح پس از شليک چند تير هوايي در فاصله زماني 15 ثانيه بخشي از طلا و جواهرات مغازه را به سرقت برده با يک سواري پژو 405 نوک مدادي، به سرعت از محل متواري شدند.  گزارش این ماجرا ساعت 18 عصر به پلیس 110 لرستان مخابره شد و تیمی از ماموران خود را به طلافروشی امیرزرگر در خیابان شریعتی دزفول رساندند. چندين اکيپ عملياتي از نيروهاي پليس وارد عمل شدند. کليه مسيرها در کمترين فاصله زماني تحت کنترل نامحسوس نيروهاي پليس درآمد.
بررسی‌ها نشان می‌داد مردان مسلح هنگام سرقت حدود 20گلوله شليك كرده و 7كيلو طلا به سرقت برده‌اند. صاحب طلافروشي كه هنگام سرقت همراه شاگردش در مغازه بود به ماموران گفت:  «ساعت 6عصر بود. طبقه بالاي مغازه بودم اما ناگهان صداي رگبار گلوله را شنيدم. وقتي آمدم پايين فهميدم چند سارق به مغازه‌مان حمله كرده‌اند. آنها حدود 20گلوله به شكل دايره‌اي به شيشه ويترين شليك كرده و آن را به‌طور كامل از بين برده بودند.» اين مرد ادامه داد: «همه‌‌چيز در 15 ثانيه اتفاق افتاد. سارقان با شكستن شيشه ويترين همه طلاها را كه حدود 7كيلوگرم بود داخل يك ساك ريختند. حتي ما كركره مغازه را كه برقي است پايين داديم اما قبل از آنكه كركره به‌طور كامل پايين بيايد سارقان همه طلاهاي داخل ويترين را با خودشان بردند. آنها سوار يك خودرو پژو شدند و پا به فرار گذاشتند.»  در حالی ادعاهای مرد طلافروش ثبت می‌شد که ماموران پليس آگاهي دزفول در محور انديمشک به لرستان به يک سواري پژو405 با پلاک جعلي و سه سرنشين مظنون شدند.  
وقتی راننده خودرو به دستور ایست ماموران توجهی نکرد تعقیب و گریز آغاز شد، راننده خودرو با سرعتي سرسام‌آور وارد حوزه استحفاظي استان لرستان شد که بلافاصله با همکاري و هوشياري به موقع پليس لرستان کليه مسيرها مسدود و در اقدامي هوشمندانه خودرو متهمان متوقف شد.
با توقيف خودرو و دستگيري هر سه سرنشين آن، متهمان جهت بررسي و کشف احتمالي سرقت انجام‌شده، تحويل ماموران پليس آگاهي خوزستان شدند.  بازجويي فني ماموران جهت کشف سرقت آغاز شد. سرانجام پس از سه روز بازجويي فني و ارایه مستندات قانوني، درحالي‌که متهمان راهي جز بيان حقیقت نداشتند به اقدام مسلحانه خود در سرقت از طلافروشي اعتراف کردند.
ماموران در بازرسي از مخفيگاه سارقان، بخشي از طلاهاي سرقتي را کشف کردند. این درحالی است که تلاش پليس جهت کشف ساير طلاهاي سرقتي کماکان ادامه دارد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/7579/حمله-وحشتناک-3-نقابدار-مسلح-به-طلافروشی-دزفول-