اخبار
 

 

آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی: ‌ترس از مذاکرات برخاسته از نگاه باندی و جناحی است
آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی، صبح روز گذشته در دیدار با جمعی از اعضای شرکت‌کننده در نخستین اردوی تشکل‌های اسلامی و سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، ترس و نگرانی عده‌ای از مذاکرات دولت با جهانیان را برخاسته از نگاه باندی و جناحی به منافع ملی خواند و گفت: اگر به منطق و استدلال زبان انقلاب اعتقاد و ایمان داریم، چرا باید پیشاپیش از مذاکره‌ با دیگران بترسیم. به گزارش فارس، رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تقاضاهای بی‌شمار دولت‌های غربی برای سفر به ایران و ملاقات با دکتر روحانی در سازمان ملل را نشانه‌ای دیگر از جایگاه ایران در نظام دیپلماسی بین‌المللی دانست و گفت: همگان می‌دانند ایرانیان مردمی صلح‌جو و بااستعدادند و اگر در موقعیتی برابر و برپایه‌ عزت، حکمت و مصلحت با ایران برخورد کنند به دستاوردهای سیاسی و اقتصادی می‌رسند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین با اشاره به انتقادات دولت گذشته علیه این دانشگاه گفت: تخریب دانشگاه آزاد اسلامی و تحقیر دانشجویان این دانشگاه را شعار تبلیغاتی خود در انتخاب کرده بودند و کارشکنی‌های خود را اقدام انقلابی می‌خواندند، و در دو‌سال آخر دولت آن را به دست گرفتند، اما به گواهی اسناد و شواهد در این دو سال، بدهی‌های بسیاری به بار آوردند و حتی می‌خواستند بعضی‌ از واحدها را بفروشند.
آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به مطالبات سیاسی دانشجویان و گله آنان از شرایط سیاسی کشور و مانع‌تراشی در کارهای دولت، گفت: کسانی که دولت سابق را با همه خراب‌‌کاری‌ها، قدیس می‌خواندند، امروز در مقابل هر اقدام موثر دولت جدید، موضع می‌گیرند.  وی با تأکید بر پیروزی‌های سیاسی و نظامی ایران در ماه‌های پایانی جنگ و تبعات آن در سال‌های بعد افزود: عراق را با اشغال نظامی نگرفتیم اما امروز دل مردم عراق با ایران است.

رئیس قوه‌قضائیه: شرکت رئیس‌جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل برآمده از مدل دفاع مقدس است
رئیس قوه‌قضائیه ابراز امیدواری کرد رئیس‌جمهوری که خود «فرزند جبهه و جهاد» است در مذاکرات و سخنرانی‌های سفر نیویورک، ارزش‌های ملت را که برآمده از دفاع مقدس است به بهترین وجه نمایندگی کند.
به گزارش میزان، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضایی با تبریک هفته گرامیداشت دفاع مقدس به مقام معظم رهبری، ملت رشید ایران و همه نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: ایستادگی ملت ایران در دوره دفاع مقدس درسی برای ملت‌های دیگر برجای گذاشت که امروز در فلسطین، لبنان، یمن، بحرین و جاهای دیگر در حال بهره‌برداری از آن هستند و ضرورت گرامیداشت دفاع مقدس و لزوم ارایه تحلیل درباره آن نیز از همین نکته سرچشمه می‌گیرد. رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنانش سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را یادآور شد و این سفر را نیز بی‌ارتباط با مدل برآمده از دفاع مقدس ندانست. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با ابراز امیدواری برای موفقیت‌آمیز بودن سفر رئیس‌جمهوری گفت: ما برای توفیق ایشان دعا می‌کنیم و امیدواریم سربلندی، استقلال و پایداری برآمده از دفاع مقدس را همان‌طور که از ایشان به‌عنوان فرزند جبهه و جهاد انتظار می‌رود در سازمان ملل نمایندگی کنند. رئیس دستگاه قضا افزود: ان‌شاءالله در مذاکرات هسته‌ای نیز همین استقلال و پایداری بر ارزش‌ها ظهور پیدا کند زیرا این سرمایه بزرگ مذاکره‌کنندگان و درواقع خط قرمز انقلاب، نظام و رهبری است. همه از تیم مذاکره‌کننده در چارچوب اصول این نظام حمایت می‌کنند. اصلی‌ترین اصول نظام، حفظ عزت و استقلال کشور و دفاع از آن است.  آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تأکید بر این‌که مذاکره‌کنندگان باید توانایی‌های ملت ایران را در نظر داشته باشند، اظهار کرد: نباید خدایی ناکرده این تلقی ایجاد شود که ملت ایران از تحریم‌ها خوف دارد. درست است که تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند، اما ملت همان‌طور که در دوران دفاع مقدس پایداری کرد در برابر تحریم‌ها نیز چنین عمل خواهد کرد.

سردار سلیمانی با 70نفر در اربیل جلوی داعش را گرفت
«سردار امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: سردار بزرگ ما سردار سلیمانی با 70نفر جلوی تروریست‌های داعش در اربیل را گرفتند. به گزارش انتخاب، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پایداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب افزود: مردم و ارتش عراق کاملا قادرند با نیروهای داعش مقابله کنند، آنها اگر کمکی نیاز دارند ایران می‌تواند به آنها یاری برساند زیرا اگر کمک ایران نبود داعش کردستان عراق را تصرف می‌کرد. سردار حاجی‌زاده با اشاره به این‌که فرماندهان ما به ملت و نیروهای مردمی عراق کمک کردند، ادامه داد: آمریکا به جای این‌که داعش را بمباران کند اقدام به بمباران نیروهای عراقی می‌کند.
 وی با بیان این‌که اقدامات آمریکا بازی و نمایشنامه است، گفت: اگر قرار باشد ارتش کلاسیک وارد عمل شود 5 و 6 تیپ کل قاعده را فتح می‌کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/7570/اخبار