نوبخت خبر داد:
 
مذاکره دولت و قوه قضائیه درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی
 

 

 شهروند| چهار روز پس از اعلام ضرب‌الاجل معاون اول قوه‌قضائیه به وزارت ارتباطات برای فراهم‌آوری زمینه و بستر فنی موردنیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس‌آپ(Whats app)، وایبر(Viber) و تانگو(Tango) سخنگوی هیأت دولت می‌گوید: برای رسیدن به «روشی واحد در بحث فیلترینگ و افزایش سرعت اینترنت» با قوه قضائیه مذاکره خواهیم کرد و نتایج آن را به اطلاع می‌رسانیم.
محمدباقر نوبخت در عین حال از استقلال قوا نیز سخن گفته و تأکید کرده است:  در نظام جمهوری اسلامی ایران رویکرد عملی برای تفکیک میان قوای سه‌گانه پیش‌بینی شده و آنچه را که قوه قضائیه بیان می‌کند براساس اختیارات قانونی این قوه است البته دولت نیز به قانون تقید دارد و آنچه انجام می‌دهد مطابق قانون است.
به گزارش ایرنا، سخنگوی هیأت دولت در ادامه مجدداً تأکید کرد: دیدار با اوباما در برنامه کاری رئیس‌جمهوری وجود ندارد و حسن روحانی علاوه بر دو سخنرانی در اجلاس تغییر آب و هوا و همچنین شصت و نهمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل، با 12 تن از سران و شخصیت‌های سیاسی جهان دیدار می‌کند.
او گفت:  ملاقات با روسای جمهوری ترکیه، فرانسه، اتریش، عراق، ونزوئلا و همچنین ملاقات با نخست‌وزیران ژاپن، انگلیس، گرجستان و لبنان ازجمله دیدارهای رئیس‌جمهوری در نیویورک خواهد بود.
وی یادآور شد:  دیدار با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل، بنیانگذار مجمع جهانی داووس و همچنین حضور در جمع رهبران اسلامی از دیگر برنامه‌های تنظیم‌شده رئیس‌جمهوری در این سفر است.
قیمت خرید تضمینی گندم‌ هزار و 155 تومان
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری همچنین از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان برای ‌سال زراعی آتی خبر داد و گفت: در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان برای ‌سال زراعی آتی هر کیلو‌ هزار و 155 تومان تعیین شد.
وی درباره تخصیص طرح‌های عمرانی گفت: برای نخستین‌بار 100‌درصد اعتبار عمرانی استان‌ها در نیمه اول‌سال پرداخت شده است و 53‌درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی به‌طورکلی محقق شده است.
سخنگوی دولت همچنین با اشاره به پرداخت یارانه‌ها به بخش تولید، گفت:  خوشبختانه این موضوع با توجه به برنامه‌ریزی‌ای که صورت گرفته بود در جلسه گذشته هیأت وزیران به تصویب رسید که بالغ بر 5‌هزار و 727‌میلیارد تومان برای یارانه تولید تصویب شد که این میزان مابه‌التفاوت سود تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی با نرخ ارزی است که در اختیار تولید قرار می‌گیرد.
وی با بیان این‌که مصوبه پرداخت یارانه تولید به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است، گفت: بانک مرکزی حدود 140‌هزار‌میلیارد تومان تسهیلات اعلام آمادگی کرد که در اختیار بخش‌های تولید قرار گیرد و امیدواریم این کار مغفول‌مانده از سنوات گذشته را در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به انجام برسانیم.
رأی دادگاه اروپا نشان‌دهنده غیرقانونی بودن تحریم‌ها است
سخنگوی دولت درباره رأی دادگاه اروپا برای لغو تحریم از بانک مرکزی گفت:  این رأی محصول یک تصادف نیست و پیگیری‌های حقوقی مسئولان امر در این زمینه منجر به صدور رأی شده است و اینگونه آرا خود گویای غیرقانونی بودن تحریم‌ها است.
وی همچنین درباره مالیات عواید بر مسکن اظهار داشت: هرنظری که مجلس درباره این لایحه ارایه کند، اجرا می‌شود و این به معنی آن است که اگر جزیی از لایحه به تصویب نرسید، کل آن لایحه ملغی تلقی شود. بخشی از ظرفیت این لایحه می‌تواند با نظر قانونی مجلس بلااستفاده بماند.
 معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری همچنین درباره زمان احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: این سازمان درحال حاضر به فعالیت مشغول است و اگر منظور تغییر تابلو است، این کار را انجام خواهیم داد اما بدانید با تفویض اختیاراتی که رئیس‌جمهوری به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در امور نیروی انسانی و همچنین طبق اصل 126 قانون اساسی داده است عملا سازمان مدیریت درحال فعالیت است.
ابوطالبی همچنان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی شده است
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که تصمیم دولت درباره نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل چیست، گفت: همچنان حمید ابوطالبی را فرد معرفی‌شده به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد می‌دانیم و در شرایط کنونی هم با نماینده موقت و سرپرست نمایندگی امور کشور درحال انجام است و مشکلی نداریم.
نجفی تا ‌سال 1404 برای آموزش عالی کشور برنامه دارد
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به این سوال که کمیسیون آموزش مجلس از ارایه برنامه سه‌ساله نجفی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داده است، آیا دولت قصد دارد نجفی را به‌عنوان وزیر علوم معرفی کند؟  اظهار داشت:  ما باید هم از آقای نجفی چنین انتظاری داشته باشیم.  وی به‌عنوان سرپرست وزارت علوم از اختیارات قانونی وزیر برخوردار است.
وی افزود:  نجفی نه‌تنها برای سه سال، بلکه برای هفت‌سال و نه‌تنها برای هفت‌سال بلکه تا 1404 هم برنامه‌ریزی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت تحقق اهداف علمی و آموزشی کشور دارد.
بازگشایی مجدد سفارت انگلیس نیازی به مصوبه قانونی ندارد
سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص بازگشایی سفارت انگلیس و این‌که گفته می‌شود بازگشایی این سفارت نیاز به مصوبه مجلس دارد، توضیح داد:  بازگشایی سفارت انگلیس نیاز به مصوبه قانونی ندارد و هر کشوری می‌تواند طبق پروتکل سفارتخانه‌ای در کشور دیگر داشته باشد و تاکنون در این مورد نیز نیاز به مصوبه قانونی نبوده که در مورد بازگشایی سفارت انگلیس نیاز به مصوبه قانونی داشته باشیم.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا سفارت انگلیس از سطح کاردار به سفیر ارتقا می‌یابد، گفت: دولت در همان سطحی که قانون اجازه داده نسبت به بازگشایی‌ها اقدام می‌کند و مخالف قانون عمل نخواهد کرد.
وی در مورد اقدام انصار حزب‌الله برای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نیز خاطرنشان کرد: ما از نیروهای اصیل انقلابی بیشتر انتظار داریم که پایبندی به اصول انقلاب و قانون اساسی داشته باشند و این پایبندی خود را بیش از دیگران نشان دهند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/7567/مذاکره-دولت-و-قوه-قضائیه-درباره-فیلترینگ-شبکه‌های-اجتماعی