ویترین ایران
 

 

سهم مالیاتی کارمندان 2 برابر بازاری‌ها و سایر مشاغل
ایرنا| نادر جنتی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سهم بودجه کشور از درآمدهای مالیاتی نزدیک 44‌درصد است و هنوز به نیمی از درآمد کل کشور نرسیده است. وی افزود: برای امسال 870‌هزار‌میلیارد ریال درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده که 60‌درصد آن از طریق مالیات‌های مستقیم دریافت می‌شود که مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر درآمد شرکت‌ها و اشخاص حقوقی، کارکنان دولتی و خصوصی و مشاغل می‌شود. جنتی با بیان این‌که سهم مشاغل مختلف در دریافت مالیات مستقیم بالا نیست، اظهار کرد: از 500‌هزارمیلیارد ریالی که باید وصول کنیم، حدود 6‌درصد سهم بازار و کسبه و مشاغل می‌شود که مشاغل شامل تمام بازاریان، اصناف، پزشکان، وکلا، دفاتر اسناد رسمی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، پیمانکاران، شخص حقیقی و بازرگانان می‌شود. وی ادامه داد: بیشترین سهم پرداخت مالیات مستقیم مربوط به شرکت‌ها و اشخاص حقوقی است. این درحالی است که سهم کارمندان بخش خصوصی و دولتی از پرداخت مالیاتی به 12‌درصد می‌رسد.

حاشیه‌نشینی رو به گسترش است
شهروند| محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: 91 شهر کشور بیشتر از 48‌هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی دارند و این درحالی است که 92‌درصد از مراکز سکونتی غیررسمی در محدوده شهرها واقع شده‌اند. علاوه بر این 495 شهر دارای بافت‌های میانه‌ای فرسوده و ناکارآمدند و 2700 محله برای مطالعات بافت ناکارآمد در 544 شهر شناسایی شده‌اند. وی افزود: با مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها پدیده حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی درکشور افزایش داشته و رو به گسترش است. ایزدی زمان لازم برای ساماندهی ساکنین سکونتگاه‌های غیررسمی در پیرامون 91 شهر را 10‌سال دانست.

استقبال گسترده از وام مسکن با سود تک رقمی
ایلنا| با تک‌رقمی شدن سود تسهیلات مسکن برای خانه اولی‌ها، متقاضیان وام رکوردشکنی کردند. محمدحسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با اعلام این خبر گفت: تنها در یک روز 910 فقره حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم افتتاح شد. او با بیان این‌که از تاریخ 18 خرداد ‌سال گذشته همزمان با تأسیس صندوق پس‌انداز مسکن یکم تا 21 شهریورماه امسال 75‌هزارو95 فقره حساب در این صندوق افتتاح شده است، گفت: بعد از تک‌رقمی شدن نرخ سود این سپرده‌ها و کاهش آن به 9.5‌درصد برای مناطق شهری و 8‌درصد برای بافت فرسوده، در مدت یک‌ماه و بازه زمانی 18 مرداد تا 17 شهریور 13‌هزارو315 فقره حساب در این صندوق افتتاح شد که این رقم دوبرابر میزان افتتاح حساب در نخستین ماه از تأسیس این صندوق است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/75581/ویترین-ایران