اخبار كوتاه
 

 

محمدرضا ورزی از ایفای نقش عروس خانواده توسط نرگس محمدی در سریال «معمای شاه» خبر داد و اعلام کرد بازیگر «ستایش» در این سریال، میانسالی را نیز تجربه خواهد کرد.

امیرحسین حریری مدیر مجموعه تئاتر مولوی با اشاره به همکاری و حمایت وزارت علوم و دانشگاه تهران از طرح بازسازی تالار مولوی از مطرح‌شدن بحث مقاوم‌سازی این مکان تئاتری خبر داد که احتمال دارد زمان بازسازی تالار مولوی را طولانی‌تر کند.

مجمع ناشران دفاع مقدس فهرست 66 عنوان کتاب منتخب برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت را اعلام کرد.

کشور ایتالیا که عنوان پرافتخارترین سینما را در عرصه کسب اسکار خارجی دارد، امسال فیلم «سرمایه انسانی» ساخته «پائولو ویرزی» را به‌عنوان نماینده خود در اسکار 2015 انتخاب کرد.

فیلم‌های «خانه مادری‌ام مرداب» مهراد اسکویی، «دایره» محمد شیروانی، «بیگانه و بومی» علی‌محمد قاسمی، «دو خواهر» بیژن میرباقری، «سینما سگ» شاهد احمدلو و «از طرف آنها» سعید روستایی که تهیه و تولید این آثار را انجمن سینمای جوان برعهده داشته است، توسط گروه سینمایی «هنر و تجربه» در فصل پاییز اکران می‌شوند.


با پیوستن بابک حمیدیان و ریما رامین‌فر به پروژه سینمایی «مرگِ ماهی» به کارگردانی روح‌الله حجازی، تاکنون حضور سه شخصیت فیلم قطعی شده‌اند و گروه درحال مذاکره با هفت بازیگر شاخص دیگر برای بازی در این فیلم هستند.

بخش‌هایی از فیلم متعلق به‌ سال 1913 که براساس نظر متخصصان قدیمی‌ترین فیلم کشف‌شده در تاریخ سینما با بازی یک سیاهپوست است، در موزه هنرهای مدرن نیویورک برای نمایش عموم روی پرده می‌رود. در این فیلم «برت ویلیام» ایفای نقش می‌کند که در اولین نمایش تئاتر برادوی با یک بازیگر سیاهپوست در‌ سال 1903 نیز حضور داشته است.

کتاب «قصه‌نویسی» به قلم رضا براهنی بعد از مدت‌ها ازسوی انتشارات نگاه منتشر شد.

فیلم مستند «بهترین مجسمه دنیا» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حبیب احمدزاده روز پنجشنبه 3 مهرماه ساعت 8 شب در فضای بیرونی خانه هنرمندان به نمایش درمی‌آید.

کنسرت دونوازی علی‌اکبر مرادی و پژمان حدادی روز دوشنبه 21 مهرماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد. قیمت بلیت‌های این کنسرت از 35 تا 45‌هزار تومان برگزار شده است.

آلبوم گروهی پاپ «کهکشانی‌ها» با حضور خوانندگانی چون رضا صادقی، بنیامین بهادری، حمید عسکری، مهدی یراحی، علی اصحابی، فرزان ملک‌زاده و اشکان ملک‌زاده منتشر و روانه بازار موسیقی شد.


مدیرکل هنرهای نمایشی به همراه عباس جوانمرد، محمدرضا خاکی و سیداشرف طباطبایی از داوود رشیدی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران عیادت کردند.

پیکر مرحوم «منوچهر دانش» بنیانگذار انجمن موزه‌داران ایران و رئیس هیأت‌مدیره این انجمن، روز چهارشنبه در اصفهان تشییع و در باغ رضوان به خاک سپرده شد. «دانش» بنیانگذار انجمن موزه‌داران ایران روز سه‌شنبه در 75سالگی درگذشت.

پس از گذشت 30‌سال از ساخت فیلم «کونان بربر»، شهر مادرید قصد دارد با اعطای عنوان افتخاری سفیر گردشگری به آرنولد شوارتزینگر از بازیگر این فیلم تجلیل به عمل آورد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/7557/اخبار-كوتاه