خارج از گود‌
 

 

پاسخ وزیر ورزش به جوسازی کشورهای عربی| وزارت ورزش و جوانان در پی اعتراضات و بهانه جویی عربستانی به البسه کاروان پارالمپیک ایران بیانیه‌ای را در پاسخ به این ابهامات صادر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «جای بحث وجود ندارد و اسناد و مدارک تاریخی هم ثابت کرده که خلیج فارس در همیشه تاریخ، خلیج فارس بوده و هر تلاشی برای جعل این نام، بارها توسط مجامع منصف بین‌المللی بی نتیجه مانده است. تصویر روی لباس اعضای کاروان پارالمپیک ایران، نقشه ایران عزیز است با دریای خزر در شمال و خلیج‌فارس در جنوب. آنچه در ماه‌های اخیر از دولت سعودی دیده شده، شیطنت آمیز و خارج از چارچوب مناسبات ورزشی به نظر آمده. رفتار مقامات این کشور در ماجرای میزبانی تیم‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا و نیز تلاش‌های اخیر درباره سیاسی خواندن نقشه ایران روی لباس اعضای کاروان پارالمپیک، بخشی از این شیطنت‌هاست. وزارت ورزش و جوانان وظیفه خود می‌داند براساس سیاست کلی دولت تدبیر و امید که همانا تنش‌زدایی، احترام به قواعد بین‌المللی و حفظ روابط دوستانه براساس احترام متقابل با کشورهای همسایه است، رفتار کند.»
بازگشت دوباره بهادر مولایی به بیمارستان| بهادر مولایی، وزنه‌بردار فوق سنگین ایران که قبل از المپیک دچار سانحه رانندگی شد و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، بار دیگر به علت خونریزی دستگاه گوارش در بیمارستان بستری شد. مولایی دراین‌باره گفت: «4، 5 روز بود که از ناحیه شکم احساس درد می‌کردم و زمانی که به پزشک مراجعه کردم، متوجه شدم دچار خونریزی دستگاه گوارش شده‌ام. پزشک نیز علت آن را استرس و عصبی شدن اعلام کرد با این حال قرار است آندوسکوپی نیز شوم.»
کی‌روش تا 2019 می‌ماند| کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران که تا جام‌جهانی 2018 قرارداد دارد، احتمالا تا جام ملت‌های 2019 در کشورمان می‌ماند. قرارداد کی‌روش در صورتی که تیم‌ملی جواز راهیابی به جام‌جهانی 2018 روسیه را بگیرد اتوماتیک‌وار تا بعد از جام‌جهانی تمدید خواهد شد. محمدرضا ساکت درباره آینده کی‌روش اینطور توضیح داده است: ‌«نگاه به کی‌روش در فدراسیون فوتبال یک نگاه بلندمدت است. یکی از هدف‌گذاری‌های تیم‌ملی بعد از جام‌جهانی 2018 رقابت‌های جام ملت‌های آسیا یک‌سال بعد از آن در کشور امارات است که احتمالا قرارداد سرمربی تیم‌ملی تا آن زمان تمدید می‌شود.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/75565/خارج-از-گود‌