انتشار خبر توافق لوزانو با لهستان و سوال‌های بی‌جواب
 
آلکنو چهارمین مربی خارجی والیبال؟
 
خوش‌خبر در گفت‌وگو با «شهروند»: شانس لوزانو به ‌اندازه سایر گزینه‌ها است
 

شهروند| به نظر می‌رسد فدراسیون والیبال برای پایان همکاری با سرمربی آرژانتینی به نتیجه رسیده و حالا صحبت‌هایی مبنی بر حضور این مربی در رأس تیم‌ملی لهستان شنیده می‌شود. ازسوی دیگر فدراسیون کشورمان هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده و سرپرست تیم‌ملی والیبال نیز معتقد است؛ رائول لوزانو به اندازه سایر گزینه‌ها برای هدایت تیم‌ملی ایران شانس دارد. فدراسیون والیبال که در سال‌های اخیر به تغییر مربی عادت کرده، در ظاهر علاقه‌ای برای ادامه همکاری با لوزانو نشان نمی‌دهد.
توافق لوزانو با قهرمان جهان
درهفته‌های اخیر اخباری مبنی بر مذاکره رائول لوزانو سرمربی آرژانتینی که هدایت تیم‌ملی ایران را در المپیک برعهده داشت، با فدراسیون لهستان به گوش رسید. با این‌که هیچ‌کس این مسأله را جدی نمی‌گرفت، روز گذشته برخی از رسانه‌های لهستانی از توافق نهایی لوزانو برای هدایت تیم‌ملی این کشور خبر دادند. روزنامه «پژگلاند اسپورتوه» در مطلبی از جلسه جمعه‌شب رائول لوزانو با مسئولان فدراسیون لهستان خبر داد و توافق میان دوطرف را نهایی اعلام کرد. البته بعید است لوزانو که برای حضور درمراسم خداحافظی پاسور پیشین تیم‌ملی والیبال لهستان به این کشور سفر کرده، با فدراسیون لهستان مذاکره کرده باشد.
تکذیب فدراسیون لهستان
شایعات حضور لوزانو در تیم‌ملی والیبال لهستان درحالی به گوش می‌رسد که استفان آنتیگا، سرمربی چند ‌سال اخیر لهستان تا ماه اکتبر‌ سال‌جاری با فدراسیون این کشور قرارداد رسمی دارد. درهمین راستا فدراسیون لهستان شایعه مذاکره با رائول لوزانو را رد کرده و اعلام کرده که آنتیگا فعلا سرمربی این تیم است. البته این موضوع طبیعی است که فدراسیون لهستان مذاکره با یک مربی دیگر را تکذیب کرده اما رسانه‌های لهستانی اصرار به این دارند که لوزانو بر سر عقد یک قرارداد 4ساله با این کشور به توافق رسیده است.
آلکنو، نزدیک‌ترین گزینه
از ولادیمیر آلکنو، سرمربی سابق تیم‌ملی روسیه که توانست همراه با تیم قهرمانی رقابت‌های المپیک 2012 را به دست بیاورد، به‌عنوان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های هدایت تیم‌ملی ایران نام برده می‌شود. شنیده می‌شود این مربی که اخیرا هدایت تیم‌های مطرح سوپر لیگ روسیه مثل زنیت را هم برعهده داشته، مذاکراتی را با فدراسیون والیبال کشورمان داشته است. بهروز عطایی، سرمربی تیم‌ملی جوانان که چندی پیش برای تماشای مسابقات قهرمانی جوانان اروپا به بلغارستان سفر کرده بود، دراین‌باره می‌گوید: «در آن‌جا ایجنت‌های مختلفی حضور داشتند و من هم از زبان آنها شنیدم که آلکنو به‌عنوان یکی از گزینه‌ها به فدراسیون والیبال ایران معرفی شده است. البته این موضوع ازسوی فدراسیون والیبال تأیید نشده است.»
خوش‌خبر: شانس لوزانو به اندازه سایرین است
امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ملی والیبال درباره آخرین وضع لوزانو برای ادامه همکاری با ایران به «شهروند» می‌گوید: «فدراسیون درحال بررسی گزینه‌های مختلف است و به نظرم رائول لوزانو هم مثل سایر گزینه‌ها شانس دارد. با توجه به این‌که دوره همکاری لوزانو کوتاه بود، مشخص نیست که او بتواند در برنامه 4‌سال فدراسیون کشورمان موفق عمل کند. البته شایعاتی که درباره حضور در لهستان شنیده می‌شود را رد می‌کنم، چون بعید می‌دانم او به این زودی تصمیم گرفته باشد و به ما هم اطلاعی ندهد.» وی همچنین درباره مطرح‌شدن نام ولادیمیر آلکنو عنوان می‌کند: «گزینه‌های ما هنوز به صورت مشخص اعلام نشده‌اند، اما آلکنو که قبلا هدایت تیم‌ملی والیبال روسیه را برعهده داشت، می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. فدراسیون درحال آسیب‌شناسی نتایج اخیر است، اگرچه لوزانو نیز در دوره کوتاه حضورش نتیجه بدی نگرفت. به ‌هرحال باید هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری شود، چون از نظر من نیاز است که سرمربی جدید تا قبل از بازی‌های لیگ برتر قرارداد خود را نهایی کند و بتواند خودش بازیکنان تیم‌ملی را از دل لیگ بیرون بیاورد.»
سکوت عجیب داورزنی
با این‌که حدود یک‌ماه از پایان المپیک 2016 می‌گذرد، محمدرضا داورزنی و دیگر مسئولان فدراسیون والیبال موضع رسمی خود را در قبال ادامه یا قطع همکاری با رائول لوزانو اعلام نکرده‌اند و به همین دلیل به نظر می‌رسد ایران خیلی راغب به ماندن سرمربی آرژانتینی نیست، حتی داورزنی با وجود این‌که تا یک‌ماه دیگر لیگ برتر والیبال آغاز می‌شود و نیاز به حضور سرمربی جدید تیم‌ملی برای نظارت بر عملکرد بازیکنان هست، حرفی از گزینه جدید نزده است. درصورت انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی، بعد از جدایی ولاسکو در‌سال 2013، تیم‌ملی درطی 3‌سال چهارمین مربی خود را
خواهد شناخت.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/75559/آلکنو-چهارمین-مربی-خارجی-والیبال؟