میزخبر
 

 

در نشست خبری روز جهانی گردشگری
گردشگری به «معلولان» هم می‌رسد
  شهروند| «ما می‌خواهیم موجی را در استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری برای همه ذینفعان و کسانی که از دسترسی کمتری برخوردار هستند، ایجاد کنیم.» مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری روز گذشته در نشست خبری گرامیداشت 5 مهر، روز جهانی گردشگری با بیان این مطلب شعار روزجهانی پیش‌رو را بیان کرد: «گردشگری برای همه، همه برای گردشگری.»
رحمانی‌موحد درباره مفهوم شعار روز گردشگری گفت: «این شعار، گرایش‌ها و پیام‌هایی درخود دارد. می‌گوید همه حق دارند بگردند و از جاذبه‌ها دیدن کنند و بستر این امر باید فراهم شود. گردشگری مسئولانه، حفظ محیط‌زیست و حفظ شاخص‌های میزبان، قوانین و الزامات خود را دارد و ما هم درپی پیوست توسعه گردشگری هستیم و تلاش می‌کنیم با این شعار مشکلات را به حداقل برسانیم.»
او با این مقدمه توجه توسعه برای همه کسانی که از نظر جسمی دچار معلولیت و ناتوانی جسمی هستند را مهم دانست: «با فراخوانی که به اداره‌های کل گردشگری استان‌ها و بخش‌های زیرمجموعه خواهیم داد، به توسعه امکانات و ظرفیت‌های گردشگری در این ناتوانان جسمی تأکید می‌کنیم تا جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشور دراختیار همگان قرار گیرد.»
معاون گردشگری، اقدامات انجام‌شده درحوزه گردشگری را این‌طور تشریح کرد: «امسال روز جهانی گردشگری توسط سازمان گردشگری با شعار گردشگری برای همه و ترویج دسترسی جهانی نامگذاری شده تا به نوعی توجه کشورهای مختلف و ذینفعان و بهره‌مندان توسعه گردشگری را جلب کند. می‌خواهیم موجی را در استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری برای همه ذینفعان و کسانی که دسترسی کمتری دارند، ایجاد کنیم. پوستری طراحی کرده‌ایم که 5 مهرماه به مناسبت روز جهانی گردشگری رونمایی می‌شود. همچنین دستورالعملی برای کل استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که می‌توانند بیش از یک روز موضوعات مختلفی اعم از برنامه‌های فرهنگی- هنری، پژوهش، رونمایی آثار، سخنرانی را داشته باشد.»
رحمانی‌موحد که در سخنانش از به تلاش سه‌ساله برای معرفی صنعت گردشگری و برترین‌های این صنعت در روز گردشگری می‌گفت، افزود: «تعامل سازمان گردشگری با دستگاه‌های دیگر برای خدمات زیرساختی به قشر کم‌توان از میانه خردادماه در قالب جلسه‌ها آغاز شده و دستگاه‌های مختلف پیشنهادهایی را مطرح کرده‌اند که درطول‌ سال پیگیری کنند. با وزارت آموزش‌وپرورش به منظور آموزش و فرهنگ‌سازی برای افراد کم‌سن همکاری را آغاز کرده‌ایم تا شاخصه‌ها برای گردشگری سالم و خوب به دانش‌آموزان آموزش داده شود که حدود 40‌میلیون نفر را پوشش می‌دهد و در برنامه 5 مهرماه رونمایی خواهد شد.»

در بازدید شبانه شهردار قدس از نواحی خدمات شهری انجام شد
رفع آسیب‌شناسی و مشکلات شهر در مناطق مختلف، مورد تأکید شهردار قدس
محمدصادق کولیوند، شهردار قدس در بازدید شبانه از نواحی خدمات شهری بر لزوم آسیب‌شناسی و برطرف کردن موانع و مشکلات شهر تأکید کرد. شهردار قدس و معاون خدمات شهری شهرداری به منظور شناسایی مشکلات و نقاط آسیب‌پذیر شهر از نواحی چهارگانه خدمات شهری بازدید کردند.
او دراین‌باره گفت: «در راستای بررسی دقیق و کارشناسانه مسائل و رفع سریع مشکلات مرتبط با موارد خدماتی اعم از نظافت و رُفت‌وروب، وضعیت فضای سبز شهری، نازیبایی‌ها، سدمعبر و ساخت‌وسازهای خلاف پروانه و غیراصولی از نواحی چهارگانه خدمات شهری شهرداری قدس بازدید و نسبت به برطرف کردن موانع و مشکلات موجود تذکرات لازم به مسئولان ذیربط داده شد.»
شهردار قدس در ادامه این بازدید درجمع پرسنل خدمات شهری حضور یافت و ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی آنها ادامه داد: «اقدامات موثر و قابل قبولی در مناطق و نواحی خدمات شهری انجام‌ گرفته که قطعا این موارد در راستای خدمت مضاعف و رضایت شهروندان مستمر خواهد بود.»
او گفت: «همراهی، همدلی و همبستگی بین پرسنل مهم‌ترین اصل درپیشبرد اهداف مدیریت شهری و در رأس آن شهرداری است.»
کولیوند ادامه داد: «لطافت و شادابی روحیه شهروندان در شهری سالم و زیبا محقق خواهد شد و شهرداری باید تمام توان خود را در رابطه با سلامت شهروندان به کار گیرد. این خواسته به جا و به حق مردم است که از شهرداری و شورا انتظار یک شهر خوب و شایسته داشته باشند.»
درپایان این بازدید پرسنل خدمات شهری به بیان مشکلات و مسائل موجود درحیطه کاری خود پرداختند و مقرر شد پیگیری‌های مجدانه در رابطه با رفع سدمعبر، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، روشنایی پارک‌ها و فضاهای سبز، جمع‌آوری و حمل زباله توسط شرکت خدماتی طرف قرارداد و نیز جمع‌آوری تابلوهای زائد در سطح شهر با برنامه‌ریزی مدون انجام گیرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/75557/میزخبر