از تالار چه خبر
 

 

  2 ابهام اساسی پالایشگاه‌ها| امیرحمزه مالمیر معاون ناشران و اعضاي بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به این‌که 2 ابهام اساسی پالایشگاه‌ها که منجر به عدم بازگشایی آنان در تالار شیشه‌ای شده، مربوط به نحوه کیفی‌سازی ‌سال ۹۳ و اختلاف‌نظر بر سر خوراک است، گفت: قرارداد مکتوب میان پالایشی‌ها، شرکت ملی پالایش و پخش و وزارت نفت به‌طور کامل امضا نشده است. او افزود: برخی پالایشگاه‌ها این قرارداد را امضا و برخی دیگر آن را قبول ندارند.

  پایان معاملات غیرشفاف اموال دولتی| ایرج ندیمی نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تأکید دولت در بسته خروج غیرتورمی از رکود مبنی بر فروش اموال مازاد بانک‌ها از طریق سازوکار بورس کالا، گفت: تسریع در عرضه اموال مازاد در بورس به عدم شفافیت معاملات فعلی، پایان می‌دهد. او افزود: اموال بانک‌ها و سازمان‌های بزرگ مربوط به اشخاص نیست که مزایده آنها به شیوه دلخواه و غیرشفاف انجام شود.

  107 صندوق‌ سرمایه‌گذاری در حاشیه زیان| با افزایش بازدهی منفی بورس تهران به 9‌درصد، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز از جریان منفی بورس تبعیت کرده و زیان خود را افزایش دادند به‌طوری‌که از 120 صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بورس فقط 13 صندوق بازده مثبت داشتند و تمامی 107 صندوق دیگر زیان‌ده شدند.

  تداوم رنگ سبز آیفکس| معاملات دیروز فرابورس ایران به گونه‌ای رقم خورد که آیفکس با رشد 17/2 واحدی بار دیگر رنگ سبز را بر تن کرد. سرمایه‌گذاران طی 13‌هزار و 823 دفعه، 68‌میلیون اوراقی که ارزششان به 641‌میلیارد و 430‌میلیون ریال رسید را دادوستد کردند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/7521/از-تالار-چه-خبر-