اخبار كوتاه
 

 

جشن امضای کتاب شعر تازه
محمد شمس لنگرودی با عنوان «واژه‌ها به دیدن من آمدند» روز پنجشنبه، 11 شهریورماه ساعت 19 در شهر کتاب اصفهان برپا می‌شود. کتاب «واژه‌ها به دیدن من آمدند» شامل 70 شعر در 103 صفحه با قیمت 7500 تومان در انتشارات نگاه منتشر شده است.

لیو اولمان، بازیگر و کارگردان مشهور اسکاندیناویایی که برای بازی در فیلم‌های اینگمار برگمان شهرتی جهانی دارد، اعلام کرد كه دیگر نمی‌خواهد کارگردانی کند.

سازندگان مجموعه برنامه تلویزیونی «رمز موفقیت» دومین جشنواره خود را با تجلیل از چهره‌های موفق و ماندگار در حوزه‌های مختلف برگزار می‌کنند.

نخستين برنامه از سلسله نشست‌های «روایت صحنه» ویژه نمایش «جهشه» به کارگردانی علی برجی که هم اکنون در تماشاخانه سرو در حال اجراست، روز شنبه 13 شهریور ماه ساعت 19 و بلافاصله پس از اجرای نمایش برگزار خواهد شد. شرکت در سلسله نشست‌های روایت صحنه برای عموم آزاد است.

جشن رونمایی کتاب نمایشنامه‌های «جشن» و «مدرسه شبانه» ‌هارولد پینتر که به ترتیب توسط اشکان خطیبی و حمید امجد ترجمه شده‌اند با یاد پیشکسوت تازه درگذشته هنر نمایش داوود رشیدی برگزار شد.

هفتمین فیلم اصغر فرهادی، شامگاه 8 شهریورماه جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را در جشنواره فیلم آمستردام ٢٠١٦ از آن خود کرد. این فیلم که در افتتاحیه جشنواره آمستردام به نمایش درآمد، «تعداد فوق‌العاده ٤٥٨٤ رأی تماشاگران» را به دست آورد و از روز اول در صدر جدول انتخاب تماشاگران قرار گرفت.

محمد شیروانی، امید بنکدار، بابک بهداد، مینا کشاورز، محمود رحمانی، کیوان علی‌محمدی، سپیده ابطحی، رامین حیدری فاروقی، علیرضا حسینی، سعید نبی، ناهید دل‌آگاه، محسن رمضان‌زاده، عباس تحویلدار، دیگرانوهی هواکیمیان، سیدحسین حق‌گو، کاوه معصومی و روزت قادری داوران بخش مستند هجدهمین جشن سینمای ایران معرفی شدند. هشتمین جشن مستقل مستند ۱۵ شهریورماه ساعت 19:30 در کاخ نیاوران برگزار خواهد شد.

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای نمایش در آخرین اظهارنظر خود درباره قیمت بلیت فیلم‌های روی پرده اعلام کرد كه از این پس قیمت بلیت سالن‌های سینما در نقاط مختلف شهر یکسان نخواهد بود و امکان دارد حتی دو پردیس سینمایی مدرن در دو نقطه شهر قیمت بلیت متفاوتی داشته باشند.

اجرای نمایش سقراط به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی که در تالار وحدت روی صحنه است، به خواست مخاطبان تا 25 شهریور تمدید شد.

مراسم جشن امضای رمان «هیاهوی زمان» نوشته جولین بارنز با ترجمه پیمان خاکسار امروز (۱۰ شهریور) در فروشگاه نشر چشمه برگزار می‌شود.

شبکه سه سیما پس از اتمام مجموعه «پریا»، یک سریال جدید کره‌ای را برای پخش در نظر گرفته است.

جین وایلدر، کمدین آمریکایی که برای ایفای نقش‌ در فیلم‌های کلاسیک در سراسر جهان شناخته شده بود و دوبار نامزدی اسکار را در کارنامه داشت، در 83 سالگی در خانه‌اش در کنتیکات از دنیا رفت.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/73834/اخبار-كوتاه