میز خبر
 

 

روایت سیدحسن خمینی از دیدار با مادر 3 شهید
جماران| یادگار گرامی امام با مادر شهیدان حسن، حسین و سعید شاه‌حسینی دیدار کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن خمینی درخصوص این دیدار در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «خدا رحمت کند مرحوم شاه‌حسینى را. پیرمرد پهلوان بود و یک لحظه آیین پهلوانى را رها نکرد. تا سال‌هاى آخر هم به شوخى هر آشنایى را به کشتى و ضربه کردن تهدید مى‌کرد اما همین قهرمان وقتى سخن از همسر صبور و کم‌نظیرش مى‌رسید، به رساترین زبان، تسلیم بودن خود را اعلام مى‌کرد. این مادر و پدر سه پسر داشتند و هر سه جوان رشید خود را تقدیم انقلاب کردند. قبل از انقلاب هم در تمرین‌هاى جوانان براى مبارزه، یک دختر ایشان از کوه فرو افتاده بود و ناکام سفر خاک کرده بود. شب عاشوراى‌ سال قبل، مرحوم شاه‌حسینى که افتخار شمیران بود، پس از دوره‌اى بیمارى رخ در نقاب خاک کشید. البته خدا به پاس آن صبر و استقامت، دختر و دامادى برجسته و 3 نوه رشید به آنها ارزانى داشته است. مرحوم شاه‌حسینى هرگز با خون شهیدانش معامله نکرد و با شجاعت بر آنچه حق مى‌دانست، پاى فشرد. آزار‌ها دید و زخم‌زبان‌ها شنید ولى مرام و مسلک خود را حفظ کرد. محبت وى و همسر ارزشمندش نسبت به بیت امام در روزهاى سختى و ایام مختلف باقى مانده و بحمدالله این لطف برقرار است. خدا او را و فرزندان شهیدش را با سالار شهیدان محشور نماید».

وزیر اطلاعات خبر داد: کشته‌شدن ابوحفص بلوشی سرکرده یک گروه تروریستی
ایسنا| وزیر اطلاعات مهم‌ترین خصلت دولت یازدهم را خدمت‌مداری، استفاده بهینه از نیروهای متعهد و خدمتگزار و دارابودن نگاه فراجناحی دانست. حجت‎الاسلام سیدمحمود علوی درجلسه شورای اداری استان قم با بیان این‌که «دولت یازدهم، دولت فراجناحی، فرابخشی و فراگیر، با تقدم منافع ملی بر منافع بخشی است»، گفت: در گذشته، دولت‌هایی وجود داشتند که یکی از اهداف آن قوت بخشیدن به یک جناح و به حاشیه رفتن جناح دیگر بوده است ولی این سیاست در این دولت دنبال نمی‌شود. وی افزود: دشمنان هر روز تلاش می‌کنند که امنیت کشور را به چالش بکشند؛ گروه‌های تروریستی و تکفیری در جنوب‌شرق یا غرب کشور عددی نیستند که امنیت ما را به خطر بیندازند چون ابزاری هستند و پشت پرده این گروه‌ها سرویس‌های امنیتی آمریکا و انگلیس و رژیم اشغالگر قدس هستند و در این بین مباشرانی از برخی کشورهای منطقه نیز حضور دارند. وی گفت: دشمنان تیم‌های دوازده‌گانه‌ای را تشکیل دادند و برای هر عملیات حاضر بودند که 500‌هزار دلار به تروریست‌ها بدهند که خوشبختانه سرکرده آنها ابوحفص بلوشی که با اسم شناسنامه‌ای حشام عزیزی علیه نظام فعالیت می‌کرد، به درک واصل شد و عناصر آنها در مناطق مختلف کشور دستگیر شدند.

سخنگوی فراکسیون امید: «ولایت» و«امید» تنها فراکسیون‌های سیاسی مجلس دهم هستند
تسنیم| نماینده مردم شیراز درمجلس معتقد است که در مجلس دهم تنها دو فراکسیون سیاسی ولایت و امید وجود دارد. بهرام پارسایی با بیان این‌که تاکنون هیچ پیشنهادی برای تشکیل شورایعالی فراکسیون‌های مجلس به این فراکسیون ارایه نشده است، گفت: اگر این پیشنهاد ارایه شود، در هیأت‌رئیسه فراکسیون امید مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود. وی با بیان این‌که در معرفی کاندیدا ازسوی فراکسیون‌های قوه‌مقننه برای انتخاب اعضای نمایندگان ایران در بین‌المجالس آسیایی و جهانی مشخص شد، در مجلس تنها دو فراکسیون ولایت و امید وجود دارد، ادامه داد: نمایندگانی که فراکسیونی به نام مستقلین در پارلمان تشکیل داده‌اند، باید سازوکاری برای خود تعیین کنند. پارسایی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها در فراکسیون امید برای دیدار با رئیس‌جمهوری و وزرای دولت یازدهم تصریح کرد: درحال برنامه‌ریزی برای این کار هستیم که در آینده‌ای نزدیک این دیدارها انجام می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: هیچ مطلبی در دولت از نمایندگان پنهان نیست
تسنیم| معاون امور مجلس رئیس جمهوری گفت: هیچ مطلبی در دولت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پنهان نیست. حسینعلی امیری در گفت‌وگوی ویژه خبری سیما با بیان این‌که دولت به دلیل رأی اعتماد نمایندگان به وزرا از دل مجلس بیرون می‌آید، گفت: تعامل دولت و مجلس برای پیشبرد اهداف کشور بسیار اساسی است و نبود آن موجب متضررشدن مردم می‌شود. وی با بیان این‌که ‌درصد قابل توجهی از نمایندگان مجلس همسو با دولت هستند، گفت: البته این به معنای همراهی نکردن دیگر نمایندگان در بررسی موضوعات کلان و حل مسائل کشور نیست. وی افزود: این‌که عده‌ای از نمایندگان را موافق و عده‌ای را مخالف دولت اعلام کنیم، جالب نیست و تعداد نمایندگانی که با دولت همراه نیستند بسیار کم است. معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: لابی و مشورت برای حل مسائل و نگاه کارشناسی برای پیشبرد اهداف کشور با نمایندگان مجلس اشکال ندارد اما لابی نباید منجر به رانت و امتیاز خاص شود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/73387/میز-خبر