گزیده خوانی
 

 

مجازات حبس برای 3 قصاب| محمدرشید کرمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اعلام کرد: 3 قصاب متخلف در این استان به حبس تعزیری و تعلیقی از سه‌ماه تا یک‌سال محکوم شدند. او دراین‌باره توضیح داد: در بازدید اکیپ‌های نظارت و بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، تخلف این قصاب‌ها مبنی بر کشتار غیرمجاز دام درخارج از کشتارگاه صنعتی در شهرستان‌های زنجان، ایجرود و خدابنده محرز شد و آنان به مراجع قضائی معرفی شدند. او همچنین توصیه کرد: از خرید گوشت چرخ‌شده آماده از قصابی‌ها باید خودداری شود تا سلامت عمومی افراد و جامعه به خطر نیفتد. بروسلوز، ‌هاری، سیاه زخم، سل و کیست هیداتید جزو بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که بیشتر از دام به انسان سرایت می‌کند و کشتار غیرمجاز دام‌های سبک و سنگین و خارج از نظارت ناظران بهداشتی یکی از راه‌های انتقال این بیماری به انسان است.
 تأمین مسکن کم‌درآمدها پس از اتمام مسکن مهر | حامد مظاهریان معاون وزیر راه‌وشهرسازی از ادامه روند معاملات خریدوفروش و افزایش تقاضا برای ساخت‌وساز خبر داد و گفت: پس از اتمام پروژه مسکن مهر، برنامه‌های متعدد تأمین مسکن درآمدها به اجرا درمی‌آید، زیرا با تکمیل طرح مسکن مهر و همچنین بهبود شرایط اقتصادی کشور و امکان تخصیص اعتبار مورد نیاز از محل بودجه عمومی، برنامه‌های تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد در دستور کار قرار می‌گیرند. او درباره استقبال مردم از تسهیلات خرید مسکن اظهار داشت: با افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و به‌ویژه پس از کاهش نرخ سود این تسهیلات، میزان و تعداد تسهیلات پرداخت شده در بخش مسکن تا حد قابل قبولی افزایش یافته و سپرده‌گذاری درصندوق پس‌انداز مسکن یکم نیز جهت دریافت تسهیلات به میزان قابل توجهی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.
افزایش خریداران نفت ایران به 10 کشور| فهرست خریداران نفت ایران که در دوران تحریم به 5 کشور محدود شده بود، با اجرای برجام طولانی‌تر شده و ماه گذشته میلادی با افزوده شدن برخی کشورهای اروپایی، به 10 کشور افزایش یافته است. چین، هند، ژاپن، کره‌جنوبی و ترکیه خریداران نفت ایران در دوران تحریم به شمار می‌رفتند که درمجموع مجاز بودند روزانه نزدیک یک‌میلیون بشکه نفت از کشور ما وارد کنند. در دوران تحریم، صادرات نفت به اروپا به‌طور نسبی متوقف شد و فقط ترکیه که کشوری نیمه آسیایی- نیمه اروپایی است، نزدیک 60‌هزار تا 100‌هزار بشکه نفت در روز از ایران نفت‌خام وارد می‌کرد. با این حال با اجرای برجام دستور افزایش تولید صادر شد و میزان برداشت از میدان‌های نفتی از 2‌میلیون و700‌هزار بشکه در روز به 3‌میلیون و800‌هزار بشکه رسید. در گام بعدی، صادرات نفت نیز روندی افزایشی یافت و از روزانه یک‌میلیون بشکه به 2‌میلیون و100‌هزار بشکه در مردادماه رسید.
مجوز از سرگیری سوآپ نفت و فرآورده نفتی صادر شد| بیژن زنگنه وزیر نفت با بیان این‌که مجوز از سرگیری سوآپ نفت و فرآورده نفتی صادر شده است، اعلام کرد: از ورود وزارت اطلاعات به پرونده حوادث و آتش‌سوزی پتروشیمی‌ها استقبال می‌کنیم. او درباره طولانی‌شدن پروسه گفت: زمانی که یک مسیری خشک می‌شود، مدت‌ها برای راه‌اندازی آن زمان نیاز است، اما درحال حاضر تأکید بر این بوده و مجوز داده شده که سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهای حاشیه خزر فعال شود و دراین زمینه رایزنی‌ها درحال انجام است. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری دیروز ساختار الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز را ابلاغ کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/72988/گزیده-خوانی