آملی‌لاریجانی:
 
نباید به هر بهانه‌ای بنا را بر تخریب دولت گذاشت
 

 

ایسنا|  رئیس قوه قضائیه با تبریک فرارسیدن هفته دولت، پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی و الهی و حفظ استقلال، عزت و کرامت جمهوری اسلامی ایران در کنار تلاش برای رفع مشکلات مردم را از مهم‌ترین وظایف دولت دانست و خواستار رعایت انصاف در نقد عملکرد دولت شد.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارزیابی کارنامه دولت، تشکر از زحمات رئیس‌جمهوری و وزرا و بیان کاستی‌ها و مشکلات در قالب نقدهای سازنده برای اصلاح امور دانست و گفت: هفته دولت یادآور پایبندی بزرگان و پیشگامانی همچون شهید رجایی و شهید باهنر به ارزش‌های الهی و انقلابی است و همه دولتمردان باید با تعهد نسبت به ارزش‌های انقلاب، این ارزش‌ها را پاس بدارند.
وی با تأکید بر این‌که «مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران وسیله‌‌ای برای خدمت کردن است» افزود: مسئولان قوا و مدیران رده‌های پایین‌تر اگر گمان کنند که مسئولیت‌ها فرصتی برای توجه به امور دنیوی است، معلوم می‌شود که آرمان‌های انقلاب را نشناخته‌اند.
رئیس دستگاه قضا افزود: البته در کنار توجه به خدمات و تلاش‌های دولت باید برخی نارسایی‌ها، مفاسد و سوء مدیریت‌ها را هم دید و نسبت به رفع آنها تلاش کرد. وی در ادامه با اشاره به این‌که «نباید به هر بهانه‌ای بنا را بر تخریب دولت گذاشت» گفت: باید به همه منتقدین گوشزد شود که در نقد عملکرد دولت، زحمات و تلاش‌های دولتمردان نیز در جای خود دیده شود.
آملی‌لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن روز پزشک و تأکید بر حساسیت شغل پزشکی و لزوم توجه به زحمات پزشکان گفت: پزشکان محترم به دلیل این‌که با جان مردم و سلامتی آنها در ارتباط هستند مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند و در این راستا توجه به اخلاق پزشکی بسیار مهم و ضروری است.
وی با اشاره به این‌که «متاسفانه برخی گزارش‌ها از قصور و تقصیر برخی پزشکان در انجام وظایف حکایت دارد» تصریح کرد: دستگاه قضائی در این دوره تمام آن‌چه را که در چارچوب قانون لازم بود تا پزشکی در اثر قصور و تقصیر به زندان نیافتد؛ انجام داده است اما در عین حال نمی‌شود از برخی قصورها و تقصیرها در انجام امور پزشکی که موجب ضرر و زیان به مراجعان و بیماران می‌شود چشم‌پوشی کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/72975/نباید-به-هر-بهانه‌ای-بنا-را-بر-تخریب-دولت-گذاشت