درگیری‌های شمال یمن 22 کشته برجاگذاشت
 

 

منابع محلی و قبایل یمن گفتند: در درگیری‌های روزهای دوشنبه و سه‌شنبه میان هواداران گروه «انصارالله» و افراد قبایل متحد دولت مرکزی در شمال یمن، 22 تن کشته شدند. به گزارش رویترز از صنعا، تلفات درگیری‌های استان الجوف یمن در شمال شرق صنعا پایتخت، 15 جنگجوی مخالف دولت و 7 تن از افراد یک قبیله بوده است.
این منابع افزودند: در درگیری جداگانه‌ای که روز سه‌شنبه در جنوب غربی صنعا میان هواداران گروه انصارالله و شبه‌نظامیان قبایل طرفدار دولت رخ داد، نیز 4 تن کشته شدند. این درگیری‌ها سبب بی‌ثباتی بیشتر در کشوری شده که با شماری از تهدیدها ازجمله جنبش‌های جدایی‌خواهانه در جنوب و گسترش شورش تروریست‌های القاعده دست و پنجه نرم می‌کند.
درگیری میان اعضای گروه انصارالله که متشکل از حوثی‌ها و افراد قبایل است در ماه سپتامبر در پی برگزاری چند هفته تظاهرات ضددولتی در صنعا اوج گرفت. تظاهرکنندگان به فساد دولتی در این کشور فقیر واقع در جنوب شبه‌جزیره عربی اعتراض دارند.
گروه انصارالله روز دوشنبه اعلام کرد: به علت دخالت‌های خارجی در مذاکرات با دولت یمن به منظور یافتن راه حلی برای نارضایتی حوثی‌ها، مشارکت خود را در این گفت‌وگوها به حال تعلیق درآورده است.
هدف از این مذاکرات پایان دادن به بحران ناشی از تظاهرات خونین در صنعاست که در آن تظاهرکنندگان با بستن جاده اصلی فرودگاه صنعا و برگزاری تحصن در مقابل ساختمان‌های وزارتخانه‌ها، برای برکناری دولت و پرداخت دوباره یارانه‌های مواد سوختی که در ماه جولای حذف شد، تلاش می‌کردند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/6646/درگیری‌های-شمال-یمن-22-کشته-برجاگذاشت