... رگبار و ادامه کاهش دما
 

 

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز چهارشنبه، به سبب نفوذ جریانات شمالی در سواحل شمالی کشور و استان اردبیل، بارش باران، کاهش نسبی دما، گاهی وزش باد و رعد و برق آغاز خواهد شد و این شرایط به طور متناوب تا پایان هفته ادامه داشته و طی این مدت دریای خزر نیز مواج و طوفانی خواهد بود.
در 2 روز آینده در ساعات بعد از ظهر در جنوب فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق فارس، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. با افزایش سرعت باد در مرزهای شرقی کشور طی روزهای پنج شنبه و جمعه پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در شرق کشور بویژه منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود.
طی امروز و فردا در برخی مناطق دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و بصورت ضعیف در ارتفاعات البرز، ابرناکی، رگبار موقتی، باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌ها در روز پنج شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس بیشتر خواهد بود. در این مدت در برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب استان کرمان نیز افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
آسمان تهران امروز چهارشنبه صاف همراه با وزش باد است و در ارتفاعات افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 21 و 32 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز پنج شنبه نیز آسمان تهران صاف در پاره‌ای نقاط وزش باد در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز 19 و 30 درجه می‌شود. در شبانه روز گذشته بین مراکز استان‌ها، اهواز با 43 درجه سانتی‌گراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در هنگام شب با حدود ۷ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور بودند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/6628/-رگبار-و-ادامه-کاهش-دما-