پدر دانش‌آموز 5 چک به مدرسه بدهکار بود
 

 

باسلام و احترام
عطف به مطلب مندرج در آن رسانه مورخ 5/3/95 باعنوان «تنبیه روحی یک دانش‌آموز در تهران» عین جوابیه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران را به نقل از انجمن اولیا و مربیان مدرسه فدک به اطلاع می‌رساند:
1- ولی دانش‌آموز مدعی شده که دو ماه است شهریه پرداخت نکرده است برخلاف اظهارات این ولی گرامی تصویر چک‌های موجود نشان می‌دهد که 5 فقره چک ایشان برگشت خورده و دو فقره نیز هنوز به تاریخ وصول نرسیده و عملا ایشان حدود دو میلیون تومان به مدرسه نپرداخته است.
2- ولی محترم دانش‌آموز در گفت‌وگو با آ‌ن رسانه وزین مدعی شده که به فرزندش هیچ جايزه‌ای داده نشده است. بررسی‌ها و مستندات نشان می‌دهد که جایزه همه دانش‌آموزان خودکار آویز گردن بوده که به همه اهدا شده و به گردن فرزند ایشان و سایر دانش‌آموزان آویز شده است.همچنین فرزند ایشان در مسابقه مکعب‌سازی برنده شده و با تشویق، جایزه اختصاصی هم دریافت كرده است که  عکس‌ها و فیلم‌ها موجود است.
3- ایشان مدعی شده که در زمستان از کلاس هنر حذف شده در حالی که فیلم‌ها و عکس‌های موجود خلاف این گفته را ثابت می‌کند؛ در تصاویر موجود فرزند ایشان در حال خواندن سرود و نواختن موسیقی دیده می‌شود و همچنین در کلاس‌های هنر، سرود و تئاتر و کلاس‌های ترمیک زبان (هفته‌ای دو جلسه) شرکت کرده است. به علاوه در اردوی بوستان جوانمردان (4/7/94)، آسمان نمای تهران (17/8/94)، سینمای دهکده (5/11/94)، سیرک آفتاب (12/2/95) و اردوی شهرری و پارک بانو (19/2/95) شرکت کرده است.
4- وی مدعی شده که شهریه را با تاخیر پرداخت کرده در حالی که گواهی عدم پرداخت چک‌ها نشان می‌دهد که ایشان اصولا بیش از دو میلیون تومان از شهریه را پرداخت نکرده است.
5- ولی دانش‌آموز در گفت‌وگو مدعی شده است که اسم دختر من را نخوانده‌اند و تشویق نشده در فیلم موجود صدای تشویق سایر دانش‌آموزان و بردن نام فرزند ایشان بیانگر این واقعیت است که از این دانش‌آموز تقدیر شده و شوق و ذوق فرزند ایشان نیز دقیقا مشهود است.
6- ولی محترم از حالات روحی بد فرزندش گفته است؛ در حالی که در همان روز تشویق دانش‌آموزان و ذوق و شوق دانش‌آموز در عکس‌ها و فیلم‌ها کاملا مشخص است و متاسفانه این ولی برای خواسته خود فرزند معصومش را وسیله قرار داده است.
7- این ولی ارجمند مدعی است که 20 دقیقه زودتر محل را ترک کرده در حالی که عکس‌ها و فیلم‌های موجود گواه است که ایشان اصلا در این برنامه حضور نداشته و همسر گرامی ایشان در مراسم حاضر بوده است.
8- مجددا تاکید می‌شود دانش‌آموز مورد اشاره در گزارش غیرواقعی روزنامه شهروند علی‌رغم عدم پرداخت شهریه از طرف اولیا خود در کلیه فعالیت‌های مدرسه و کلاس‌های آموزشی حضور داشته ولکن در جشن تکلیف به علت عدم رضایت والدین شرکت نکرده است. این مراسم در فرهنگسرای قرآن مجید در تاریخ 1/2/95 برگزار شده و گواهینامه مربوط به‌خاطر عدم حضور ایشان به صورت سفید صادر شده و موجود است علاوه بر این مدرسه با هزینه خود چادر، ملزومات و کیف مراسم را آماده كرده که به صورت بسته‌بندی هنوز موجود است.همچنین پدر گرامی این دانش‌آموز روز قبل از این مصاحبه سراسر کذب، به مدرسه مراجعه و خواستار دریافت چک‌های خود و تعویض آنها با یک چک شده تا حساب بانکی خود را اصلاح كند ولی با مخالفت مدرسه روبه‌رو شده است.
9- ولی محترم دانش‌آموز در گفت‌وگو با روزنامه شهروند، آموزش و پرورش را به بی‌اخلاقی متهم می‌کنند، آیا درج خبر خلاف واقع و نشر یک ادعای غیرواقعی آن هم بدون بررسی و درخواست مستندات و قضاوت بدون تحقیق و بدون دریافت هرگونه ادله، درباره نهاد مقدس و حساس مدرسه در یک روزنامه کثیرالانتشار و نادیده گرفتن زحمات و تلاش‌های جمع کثیری از معلمان و کادر اداری یک مدرسه و ایجاد حاشیه در دستگاه تعلیم و تربیت و تهیه خوراک برای رسانه‌های خارجی از طرف یک نشریه که با بودجه دولت ارتزاق می‌کند، نادیده گرفتن اصول حرفه‌ای و اخلاق رسانه‌ای و تشویش اذهان عمومی نیست؟
لازم به ذکر است کلیه مستندات این جوابیه در این مرکز موجود است که به دلیل رعایت شأن و منزلت دانش‌آموز به رسانه‌ها ارسال نشده است، خواهشمند است طبق قانون مطبوعات و رسانه‌ها نسبت به درج جوابیه این مرکز در آن رسانه اقدام لازم صورت گیرد.
علیرضا جدایی
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/66228/پدر-دانش‌آموز -5-چک-به-مدرسه-بدهکار-بود