اخبار كوتاه
 

 

مهدی امین فروغی‌مدرس، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی از ساخت یک سوئیت سمفونی عاشورایی براساس خطبه تاریخی و کوبنده امام سجاد(ع) در مسجد شام خبر داد.  

سید یونس آبسالان با حکم حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی به‌عنوان مدیر تماشاخانه سنگلج معرفی شد.  

جمال شورجه کارگردان سینمای ایران معتقد است که بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند در پروژه‌هایی با مضمون انقلاب و دفاع مقدس سرمایه‌گذاری کند و نیازمند حمایت بخش دولتی هستیم.  

فیلم سینمایی «آرایش غلیظ» به کارگردانی حمید نعمت‌الله در تاریخ 26 شهریور ماه اکران خود را به سرگروهی سینما استقلال آغاز می‌کند.  

طی حکمی از سوی علی معلم دامغانی ریاست فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، ایرج نعیمایی به عضویت در هیأت‌مدیره موسسه فرهنگی هنری صبا منصوب شد.  

مدیرعامل خانه کتاب تأکید کرد:   خانه کتاب طرح اخذ وجه بابت صدور شابک برای کتاب‌های ناشران را فعلاً انجام نخواهد داد و دفتر حقوقی وزارت ارشاد پس از بررسی‌های لازم، نتیجه این موضوع را اعلام می‌کند.  

ترجمه روسی رمان مردگان باغ سبز به قلم نویسنده برجسته ایرانی، محمدرضا بایرامی نشان نقره جایزه ادبی اوراسیا در بخش گنجینه نثر را به خود اختصاص داد.

جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های اکشن و هیجانی «جیمز باند» به کارگردانی «سام مندز» از ششم دسامبر کلید می‌خورد.  

«پل گرین گراس» و «مت دیمون»، بازیگر و کارگردان مشهور‌هالیوودی که در دو قسمت از مجموعه فیلم‌های «بورن» با هم همکاری کرده بودند، طبق اعلام کمپانی یونیورسال دوباره در کنار هم به این مجموعه فیلم اکشن موفق بازمی‌گردند.  

«نینجای ایرانی» به کارگردانی مرجان ریاحی به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «فلکسیف» استرالیا راه یافت.
 
برنده شدن اسکار بهترین فیلم خارجی بلژیک ممکن است به فیلمی با نقش‌آفرینی ماریون کوتیار بستگی داشته باشد.  

سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران که از یکشنبه 23 شهریور ششمین دوره خود را در برج میلاد آغاز کرده است در پایان 25 روز فعالیت هنرمندان ایرانی و خارجی، 32 اثر حجمی تازه را به شهر تهران هدیه خواهد کرد.  

فیلم سینمایی «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا جایزه شمشیر نقره‌ای پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تاریخی و نظامی ورشو را به خود اختصاص داد.  

نمایشگاه نقاشی کودکان بی‌سرپرست با همکاری برج میلاد تهران و بنیاد خیریه دست‌های مهربان به مدت سه روز  در گالری شرقی برج میلاد برگزار می‌شود.  این نمایشگاه نقاشی با هدف حفظ کرامت مددجویان از 26 تا 28 شهریور از ساعت 11 تا 22 برگزار می‌شود، قرار است کودکان و نوجوانان 3 تا 15‌سال بی‌سرپرست نقاشی کنند و سپس حامیان آنها آثار خلق شده را از کودکان خریداری کرده و درآمد حاصل از آن در اختیار این کودکان بی‌سرپرست قرار بگیرد.   کودکان از ساعت 16 تا 20 در نمایشگاه حضور داشته و همزمان با بازدید حامیان‌شان نقاشی می‌کنند.   مراسم گشایش این نمایشگاه با حضور هنرمندان شاخص سینمای ایران امروز 26 شهریور ماه ساعت 11 برگزار می‌شود.  

 هفتادودومین دوره جوایز سینمایی گلدن گلوب از «جورج کلونی»، بازیگر سرشناس‌ هالیوودی با اعطای جایزه دستاورد سینمایی «سسیل دمیل» به پاس فعالیت هنری در مقابل و پشت دوربین تقدیر خواهد کرد. 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/6608/اخبار-كوتاه