اخبار كوتاه
 

 

به گفته کامبوزیا پرتوی، نزدیک به 6ماه است که درخواست پروانه ساخت فیلم تازه‌اش با عنوان «خروس خوان» را به سازمان سینمایی ارایه کرده ولی نه پروانه ساخت صادر شده نه درباره دلیل صادر نشدن پروانه توضیحی داده شده است.

کاوه سجادی‌حسینی، کارگردان فیلم «ضد نور» قصد دارد نام این فیلم را برای حضور در جشنواره فیلم فجر به «بوفالو» تغییر دهد.

مایکل سی‌هال، بازیگر نقش قاتل سریالی در مجموعه تلویزیونی «دکستر» قرار است بعد از گذشت 12‌سال از زمان اولین حضورش بر صحنه تئاتر، بار دیگر با اثر موزیکال «هدویگ و اینچ عصبانی» در برادوی به ایفای نقش بپردازد.

گوتلیب والیش، پیانیست اتریشی، 10مهرماه در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود و به اجرای رسیتال پیانو می‌پردازد.
 
سعید انصاری ساخت موسیقی «جامه‌دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی را آغاز کرد.

آلبوم موسیقی «لذت موسیقی جز» اثر ایمان جعفری‌پویان و گروه «ریوتریو» توسط موسسه فرهنگی - هنری رهگذر هفت اقلیم منتشر شد.

آلبوم جدید بابک جهانبخش خواننده پاپ با عنوان «مدار بی‌قراری» از سوی موسسه اکسیر نوین روانه بازار موسیقی شد.

جمشید مرادیان که به تازگی و در جریان برگزاری جشنواره گل و گیاه استان البرز، یک مجسمه درختی ساخت به سفارش سازمان زیباسازی استان البرز قصد دارد مجموعه‌ای از درختان خشکیده این استان را تبدیل به مجسمه کند.

کتاب «تهران خیابان آشیخ‌هادی» مجموعه نامه‌هایی است که احمد شاملو به عین‌الله عسگری‌پاشایی فرستاده و هیچ‌گاه منتشر و چاپ نشده‌اند، طبق گفته مدیر دفتر نشر چشمه این اثر تا دو هفته آینده منتشر خواهد شد.

بهزاد صدیقی منتقد و نویسنده تئاتر از برگزاری چهارمین دوره کارگاه نمایشنامه‌نویسی بنیاد اکبر رادی خبر داد.

دیوید فینچر ابراز امیدواری کرده دومین فیلم از سه‌گانه سوئدی را که دنباله‌ای بر فیلم «دختری با خالکوبی اژدها» است، بازسازی کند.

فریدون محرابی با اعلام ساخت یک نمایش رادیویی با بازی ثریا قاسمی از بازگشت این هنرمند به رادیو پس از سال‌ها خبر داد.
 
فيلم‌هاي كوتاه «توپ جنگ» و «كات» نشان برنز و فيلم‌هاي «آن پايين زير پنجره» و «زندگي من» ديپلم افتخار جشنواره جهاني فيلم‌هاي «آماتور» در كشور اسلواكي را به‌دست آوردند.

جعفر والی، هنرمند باسابقه تئاتر و سینما که چندی پیش در بیمارستان بستری شده بود، این روزها در حال استراحت و طی دوره‌ نقاهت است.

فیلم‌های مستند «سفر به سرزمین شگفتی‌ها» و «مجنونی از اسکاندیناوی» از مجموعه 18قسمتی «جست‌وجوگران پارسه» به کارگردانی فرشاد اکتسابی امروز 25شهریور در تالار ناصری خانه هنرمندان نمایش داده می‌شود.

هیأت انتخاب و خرید کتاب با انتخاب 740 عنوان کتاب تازه از ناشران سراسر کشور جهت خرید در شمارگان 49‌هزار و 150 نسخه موافقت کرد.

نمایش محیطی «بازدم» به طراحی و کارگردانی گلاره ریحانی از چهارشنبه 26شهریور در حوضخانه عمارت مسعودیه اجرا می‌شود.

م. موید از بیمارستان مرخص شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/6473/اخبار-كوتاه