حال در این شرایط اگر نگاهی به وضع بازار داشته باشیم، درمییابیم که کمبود تقاضا باعث شده عرضه خودروسازان برخی مدلها را با کاهش قیمت 500 هزارتا یکمیلیون تومانی مواجه کند. به نظر میرسد سنت پیشین بازار خودرو دیگر رنگ باخته و قیمتهای کارخانجات خودروسازی که زمانی به مراتب پایینتر از قیمت بازار محصولات بودند، امروز جای خود را به قیمتهای بازار دادهاند. اما بازار بیحساب و کتاب خودرو در کشورمان با این وضع هم میزبان اتفاقات نادری بوده است. در همین حال با وجود پایینتر بودن قیمت بازار بسیاری از تولیدات خودروسازان از قیمت کارخانه، فروش ویژه ماشینسازهای داخلی باز هم مورد استقبال مردم واقع شده و طی یکی از این طرحهای فروش در روزهای پیشین، بازهم خریداران و متقاضیان ثبتنام برای دریافت فوری برخی محصولات، پشت سد سایتهای ثبتنام مانده و از خرید خودرو محروم شدهاند. حال جای سوال است که چطور زمانی که خرید خودرو از بازار با قیمت کمتر و با حاشیههای به مراتب سهلالوصولتری در دسترس است، چرا بازهم مردم به خرید خودرو از نمایندگیهای خودروسازان مراجعه میکنند؟ آیا درصد پایین اختلاف میان کارخانه تا بازار برخی محصولات آنان را وسوسه کرده یا همچنان به خرید بازاری بی اعتماد هستند.
در همین راستا به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو، قیمت تیبا 24میلیون و 100هزار تومان، پژو پارس سال 35میلیون و 700هزار تومان، پژو206 تیپ پنج 38میلیون شده است. غلامحسین قاسمیان، گفت: هماكنون در بازار وانتبار 13میلیون و 870هزار تومان، سمند دو ایربك 27میلیون تومان، سمند سورن 35میلیون و 780هزار تومان، پژو 405 جیال ایكس 26میلیون و 707هزار تومان و پژو 405 دوگانهسوز 28میلیون و 341هزار تومان به فروش میرسد. وی افزود: همچنین پژو 206 صندوقدار وی 8 به قیمت 36میلیون و 758هزار تومان، رنو تندر 32میلیون و 550هزار تومان، رنو تندر اتوماتیك 43میلیون و 940هزار تومان، سوزوكی ویتارا دندهای 127میلیون و 750هزار تومان، سایپا 132 اسای 19میلیون و600هزار تومان، سایپا141به قیمت 19میلیون و320هزار تومان، سایپا 131 اسای 19میلیون و 720هزار تومان معامله میشود.