روی خط خبر
 

 

سیدحسن خمینی: پدرم مظلوم بود و حرف‌هاى ناگفته‌اش باقى ماند
یادگار حضرت امام(ره) نوشت: براى من که از آغازین سال‌هاى جوانى و در حالى که تنها بیست‌و‌سه ‌سال داشتم، آنچه باقى مانده تنها «خاطره پدر» است؛ شیرین‌ترین چیز سخن گفتن از او است. به گزارش جماران، آیت‌الله سیدحسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود به مناسبت روز پدر نوشت: طبیعى است که همه در این روز، بیش از هر زمانى پدران خود را گرامى داریم و اگر سر بر تیره تراب نهاده‌اند، آنان را به فاتحه‌اى یاد کنیم. براى من که از آغازین سال‌هاى جوانى و در حالى که تنها بیست‌وسه ‌سال داشتم، آنچه باقى مانده تنها «خاطره پدر» است؛ شیرین‌ترین چیز سخن گفتن از او است. روشن است که امام همه هویت نسل ما است و من نیز از این قاعده مستثنا نیستم و به همین جهت بود که اگر چه او خود برایمان «پدربزرگ» بود ولى من هرگز در قامت او تنها یک «پدربزرگ» را نمی‌دیدم؛ همه چیز خود را مى‌دیدم و همه چیز خود را مى‌جستم؛ اما باید اذعان کنم که بعد از او و در کنار او و در سایه او، پدرم برایم همه چیز بود؛ چنانکه اکنون نیز در نظرم چنین است. نمى‌دانم چرا همیشه احساس مى‌کنم پدرم مظلوم بود و شاید این احساس را برخى دیگر هم داشته باشند. همیشه احساس مى‌کنم حرف‌هاى ناگفته‌اش باقى ماند و در عین حال گاهى فکر مى‌کنم شاید اگر مى‌ماند، بیش از پیش آزار مى‌دید. درگذشت ناگهانى و نامترقبه‌اش هنوز داغ پایدار خانه ما است.

لاریجانی: برخی مدعیان انقلابی‌گری در میدان اخلاق سیاسی جزو هتاکان هستند
رئیس مجلس یادداشتی تحت عنوان «بداخلاقی سیاسی و سکولاریسم» در سایت شخصی خود منتشر و در آن از انقلابیونی که با هتاکی و بداخلاقی حیثیت دیگری را تخریب می‌کنند، انتقاد کرد.
به گزارش انتخاب، در یادداشت علی لاریجانی آمده است: سوال این است که نسبت جریان‌ها و سیاستمداران بی‌اخلاق یا بداخلاق، با سکولاریست‌ها چیست؟ سکولاریسم مکتبی است که حوزه سیاست را مقید بر دین و ارزش‌های ثابت و لایتغیر نمی‌داند و عمدتا قلمرو سیاست را بر مبنای منافع جمعی و امری عرفی تلقی می‌كند. به همین جهت گاه در عالم امروز مشاهده می‌کنید که در کشورهای دموکراتیک چه ناهنجاری‌های اخلاقی در بالاترین سطوح، حتی در رقابت‌های انتخاباتی، رخ می‌دهد؛ نظیر سخنان سخیف و غیر اخلاقی این روزهای کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا که اکثر سیاستمداران جهان را متعجب كرده است. اما وضع شگفت‌آورتر در مورد کسانی است که در مقام نظر معرفت‌شناسانه، همیشه بر سکولاریسم نقد دارند و خود را انقلابی معرفی می‌کنند؛ اما در میدان اخلاق سیاسی جزو هتاکان و بد‌اخلاقان و تخریب‌گران حیثیت دیگران هستند و به هیچ‌وجه ابایی در متهم کردن دیگران ندارند؛ یعنی کاملا در عالم اخلاق سیاسی بی‌پروایند. ظاهرا اینان در مقام نظر، مخالف سکولاریسم هستند؛ ولی در عمل سیاسی سکولاریست محسوب می‌شوند؛ حتی ناآگاهانه!

عارف: حماسه 7 اسفند را تکمیل خواهیم کرد
منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم با بیان این‌که حماسه انتخابات را در روز دهم اردیبهشت‌ماه تکمیل خواهیم کرد، گفت: جریان اصلاحات منافع ملی را فدای منافع حزبی نمی‌کند. به گزارش فارس، محمدرضا عارف در مراسم جشن میلاد امام علی(ع) در رودهن، ضمن تبریک ایام ماه رجب اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه‌ سال گذشته حماسه آفرید. وی با بیان این‌که با عنایت خداوند این حماسه را در روز دهم اردیبهشت‌ماه امسال تکمیل خواهیم کرد، افزود: مردم در روز هفتم اسفندماه ‌سال گذشته نشان دادند که تحت‌تاثیر شایعات و تهمت‌ها قرار نمی‌گیرند. منتخب مردم تهران در مجلس دهم تصریح کرد: با وجود اتهامات، با نگاه به شاکله لیست امید خواهیم دید که جریان اصلاحات منافع ملی را فدای منافع حزبی نمی‌کند.

کوهکن خبر داد:  حمایت اصولگرایان از مستقلین در مرحله دوم انتخابات
نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصولگرایان در مرحله دوم انتخابات از کاندیداهای مستقل، متدین و سالم نیز حمایت خواهند کرد. محسن کوهکن با اشاره به فعالیت‌های جریان اصولگرایی و در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز لیست کامل کاندیداهای اصولگرایان برای مرحله دوم انتخابات منتشر نشده است، اظهار کرد: ‌معمولا برای مراکز استان‌ها  یا حوزه‌هایی که تنها نیازمند یک نماینده است، لیستی منتشر نمی‌شود؛ مدت‌هاست از تهران نیز برای حوزه‌های انتخابیه لیستی دیکته نمی‌شود. بنابراین کار انتخابات در استان‌ها به اصولگرایان همان مناطق سپرده شده است. نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: اصولگرایان برای کسب 69 کرسی باقی مانده مجلس دهم خود را تنها به افراد منتسب به این جریان محدود نخواهند کرد و در مرحله دوم انتخابات از افراد مستقل حمایت می‌کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/61982/روی-خط-خبر