خبر
 

 

«گرگ آسمان» درگذشت
سرتیپ خلبان علی اشرف بهرامی‌پناه ﻣﻠﻘﺐ ﺑﻪ ﮔﺮﮒ ﺁﺳﻤﺎﻥ، یکی از خلبانان نیروی هوایی ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران در روز یکم اردیبهشت جان به جان آفرین تسلیم کرد. به گزارش جام‌نیوز، وی در‌ سال ۱۳۵۵ به آمریکا اعزام شد و همه دوره‌های حرفه‌ای آکادمیک خلبانی آمریکا را با نمره ۱۰۰ گذراند. او پس از نپذیرفتن پیشنهاد آمریکا مبنی بر اقامت و دریافت امتیازات بسیار در آن کشور به ایران بازگشت. بهرامی‌پناه یکی از دارندگان عنوان خلبانی و رزم خلبانی در تاریخ نیروی هوایی ایران بود. وی دارنده دومین رکورد ساعت‌های پروازی پیاپی بدون توقف عملیاتی در جنگ است که پس از زدن این رکورد بسیارسخت و سنگین، ۴۰‌درصد شنوایی گوش راست خود را از دست داد. بهرامی‌پناه بعد از 31‌سال خدمت صادقانه به کشورمان، به درجه بازنشستگی مفتخر شد و با بیماری لاعلاجی دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد و بر اثر همین بیماری درگذشت.

امام جمعه موقت تهران: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بار سنگینی بر دوش دارد
خطیب نمازجمعه تهران با بیان این‌که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما انصافاً بار سنگینی بر دوش دارد، تاکید کرد: اینها با دشمنی سروکار دارند که به هیچ پیمانی وفادار نیست؛ آمریکا به خودش برای استفاده از سلاح اتمی اجازه می‌دهد اما به ایران برای داشتن موشک بالستیک برای امور دفاعی اجازه نمی‌دهد. به گزارش ایرنا، آیت‌الله موحدی‌ کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران همچنین با اشاره به موضوع حج و کارشکنی‌های عربستان ‌سعودی در اعزام حجاج ایرانی به مکه مکرمه گفت: دو مسأله عزت و امنیت در موضوع حج مهم است؛ مسئولان توجه داشته باشند که مبادا عزت و امنیت حجاج آسیب ببیند؛ مبادا در سفر حج به حجاج آسیب وارد شود. وی با تاکید بر این‌که به وعده‌های سعودی‌ها اطمینان نکنیم، اظهار داشت: آنها دشمن هستند و نتوانستند از این دشمنی خودداری کنند. وی همچنین خطاب به رژیم آل‌ سعود تصریح کرد: در کنفرانس اسلامی که هدفش وحدت است، شما تفرقه می‌کنید.

فرمانده سپاه: با دولت اختلاف سلیقه داریم؛ اما حامی دولتیم
فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: قدرت‌ خود را از مردم، نظام اسلامی و رهبری می‌‌‌گیریم. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت‌وگویی با بخش خبری 20:30 به‌مناسبت دوم اردیبهشت، سالروز تاسیس سپاه در پاسخ به این سوال كه «چه احساسی دارید که یک رسانه آمریکایی شما را جزو 500 قدرتمند جهان قرار داده است؟» گفت: من هیچ احساس خاصی ندارم؛ چون این تحلیل‌ها معمولا غلط است و ما قدرت‌مان را از مردم، نظام اسلامی و رهبری انقلاب می‌‌‌گیریم. وی درخصوص رابطه سپاه و دولت نیز گفت: ما همیشه خود را حامی دولت‌ها می‌دانیم؛ چرا که آنها وظیفه سنگینی به‌عهده دارند و اگر از توانمندی سپاه و بسیج که یک انرژی و پتانسیل عظیم است، استفاده کنند می‌توانند در حوزه اقتصاد مقاومتی موثر باشند. فرمانده کل سپاه با ابراز اینکه «البته اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با دولت در برخی حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داریم»، افزود: هیچ‌کدام از اینها دلیل بر عدم همکاری و حمایت از دولت نیست.

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دهم
تبلیغات مرحله دوم دهمین دوره مجلس از ساعت 24 اول ارديبهشت آغاز شد  و تا هشت صبح پنجشنبه، نهم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. به گزارش ایسنا، در مرحله دوم انتخابات 136 نامزد در 55 حوزه انتخابيه براي به دست آوردن 68 كرسي باقي‌مانده دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به رقابت خواهند پرداخت. محمدحسين مقيمي، رئيس ستاد انتخابات كشور در اين خصوص با تاكيد بر آمادگي كامل وزارت كشور براي برگزاري مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: در اين مرحله از انتخابات 15‌هزار و 350 شعبه در 21 استان كشور در نظرگرفته شده است. در مرحله نخست دهمين دوره انتخابات مجلس تكليف 221 كرسي مجلس مشخص شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/61981/خبر