اخبار كوتاه
 

 

مزدک میرعابدینی که فیلم او با نام «خواب است پروانه» پس از سال‌ها اکران شده است، از بازنویسی نهایی فیلمنامه جدیدش با نام «حلزون» خبر داد.

سی‌ویکمین برنامه «نقد تئاتر» در ساعت 21:00 روز شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه به نقد و بررسی نمایش «ناگهان پیت حلبی» به نویسندگی امیرعلی نبویان و کارگردانی کوروش سلیمانی اختصاص دارد.

داریوش کاردان، طنزپرداز و بازیگر تلویزیون درباره ساخت برنامه عنوان کرد که بعد از سال‌ها کار در رسانه ملی نباید در راهروهای تلویزیون برای برنامه‌سازی تمنا کند و اجازه بخواهد.

همزمان با چهارصدمین سالروز درگذشت ویلیام شکسپیر، نمایشنامه‌نویس شهیر تئاتر جهان، مراسمی به دبیری قطب‌الدین صادقی در سالن تئاتر مستقل تهران برگزار می‌شود.

در فهرستی که روزنامه ساندی تایمز از چهره‌های ثروتمند منتشر کرده است، ادل، خواننده مشهور بریتانیایی در جایگاه ثروتمندترین زن دنیای موسیقی در تاریخ بریتانیا قرار گرفته است.


مستند «موج نو» با حضور داریوش مهرجویی در جشنواره جهانی فجر به نمایش درآمد. این فیلم مستندی از احمد طالبی‌نژاد است که در آن به موج نو سینمای ایران و کارگردانان آن پرداخته شده است. در این فیلم طالبی‌نژاد؛ اصغر فرهادی، پرویز شهبازی و شهرام مکری را با خود همراه کرده است تا گفت‌وگویی با داریوش مهرجویی، بهمن فرمان‌آرا و کیانوش عیاری درباره موج نو سینما در ایران داشته باشند.

مراسم رونمایی از کتاب «معرفی منابع جهانی در مورد سینمای ایران» در کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر برگزار شد.

پرنس ویلیام و پرنس هری دو نوه ملکه الیزابت دو چهره مشهور از خاندان سلطنتی بریتانیا با بازدید از لوکیشن ساخت قسمت هشتم فیلم «جنگ ستارگان» آشکار ساختند طرفدار این فیلم هستند.

دست‌اندرکاران فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» ساخته محسن محسنی‌نسب پس از ارمنستان و ایران براى فیلمبردارى فاز سوم این فیلم عازم كشور بلغارستان می‌شوند.

رضا علیزاده ترجمه‌های تازه‌ای از گرهام گرین و ناتانیل وست از نویسندگان شهیر انگلیسی و آمریکایی را به بازار نشر ایران فرستاد.

نشر نیماژ در آستانه نمایشگاه بین‌المللی کتاب، چهار مجموعه داستان از نویسندگان جوان ایران را با عنوان «خانه کوچک ما»، «لندن شهر چیزهای قرمز»، «پیاده‌روی در ته دنیا»، و «سایه تاریک کاج‌ها» را منتشر کرد.

«گای همیلتون» کارگردان انگلیسی چهار قسمت از مجموعه فیلم‌های «جیمز باند» در 93سالگی از دنیا رفت.


فیلم «پل جاسوس‌ها» جدیدترین ساخته «استیون اسپیلبرگ» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم خارجی از جوایز معتبر «دیوید دی دوناتلو» ایتالیا شد.

نمایش «آدم آدم است» نوشته برتولت برشت به کارگردانی حسن معینی از 12 اردیبهشت‌ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران  روی صحنه می‌رود.

در هفته‌ بزرگداشت سعدی؛ آلبوم 40 حکایت از گلستان سعدی با دکلمه زنده‌یاد خسرو شکیبایی و موسیقی کارن همایونفر پرفروش شد.

شروین مهاجر، آهنگساز و نوازنده برجسته کمانچه برای شرکت در جشنواره بین‌المللی موسیقی «تودو موندو» از سوی دفتر موسیقی به بلگراد فرستاده می‌شود.

نمایش «کشتن کفتر چاهی» نوشته محمد چرمشیر به کارگردانی رضا حداد از 18 اردیبهشت‌ماه هر شب ساعت 20:30 در تئاتر آفتاب به اجرا درمی‌آید.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/61945/اخبار-كوتاه