روي خط خبر
 

 

در استان‌های تهران و البرز
طرح پیمایش ملی شادکامی ایرانیان آزمایشی اجرا می‌شود
ایسنا|  مدیر گروه پژوهشی علوم شناختی جهاد دانشگاهی استان البرز با بیان این‌که طرح پیمایش ملی شادکامی از بهمن‌ماه 94 آغاز شده است، گفت: درحال حاضر این طرح در مرحله پژوهشی قرار دارد که به صورت پایلوت در استان‌های البرز و تهران اجرا و در‌سال دوم به مرحله ملی وارد خواهد شد.
دکتر اعظم نوفرستی گفت: با توجه به تاثیرات مثبت شادکامی بر موفقیت، روابط اجتماعی و درنهایت افزایش رضایت از زندگی، امروزه افزایش شادکامی به‌عنوان یک هدف فردی و اجتماعی مهم در تمام فرهنگ‌ها مورد توجه قرار گرفته و هدف بسیاری از سازمان‌ها و مؤسسات، افزایش شادکامی در افراد و گروه‌های تحت نظارت آنهاست.
به گفته او، برای برنامه‌ریزی در راستای افزایش شادکامی، نیاز به شناخت مفهوم شادکامی، میزان شادکامی و عوامل موثر بر شادکامی است تا با شناسایی این عوامل، مسئولان بتوانند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای ارتقای سطح شادکامی افراد درکشور داشته باشند و آموزش‌های لازم را در این زمینه ارایه دهند.
او با اشاره به این‌که اجرای این طرح از بهمن‌ سال گذشته آغاز شده است، گفت: در این طرح ابتدا مفهوم شادکامی به لحاظ کیفی مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا مقایسه‌ای میان مولفه‌های این مفهوم با آنچه در متون علمی آمده است، صورت بگیرد.
نوفرستی ادامه داد: عوامل موثر بر شادکامی نیز در این مرحله مورد بررسی قرار می‌گیرند تا پس از آن پرسشنامه‌های مربوط به شادکامی و عوامل موثر بر آن تهیه شوند.

افزایش 3 ساعته درس تربیت بدنی در دبیرستان‌ها
شهروند|  آموزش‌وپرورش در تصمیم جدیدی ساعت کلاس‌های ورزش و تربیت بدنی را در مدارس افزایش داده است.
حسین بابویی، مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش 3ساعته درس تربیت بدنی در مقطع متوسطه دوم خبر داد و گفت: رشته و برنامه جدیدی برای این درس اضافه نمی‌کنیم و افزایش نرخ پوشش در مدارس برای ما در اولویت است.
او با بیان این‌که جدول ساعات و عناوین دروس متوسطه در ماه‌های پایانی ‌سال گذشته تصویب شد، گفت: برنامه درس ملی از زیرنظام‌های سند تحول است و تکلیف همه دروس در آن مشخص شده است.
او ادامه داد: براین اساس در‌سال سوم متوسطه یعنی پایه یازدهم ساعت درس تربیت بدنی از یک به دوساعت افزایش یافته و به پایه دوازدهم نیز دوساعت درس تربیت بدنی افزوده شده است.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این‌که امیدواریم افزایش ساعت درس تربیت بدنی ضمن ایجاد نشاط در دانش‌آموزان به بالندگی ورزش قهرمانی در آینده نیز کمک کند، گفت: نکته حایز اهمیت آن است که بتوانیم برنامه‌های تکلیف‌شده را به درستی اجرا کنیم.
او در ادامه درپاسخ به این‌که آیا رشته‌های جدید ورزشی برای ساعات درس تربیت بدنی پیش‌بینی خواهد شد، گفت: رشته‌ها و برنامه‌های جدیدی اضافه نمی‌کنیم اما باید نرخ پوشش را افزایش دهیم تا بتوانیم برنامه‌های تربیت بدنی را در مدارس ماندگار کنیم.

رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران: ‌جمع‌آوری  روزانه 90 تن زباله بیمارستانی در تهران
فارس| رئیس اداره محیط‌زیست شهر تهران می‌گوید، روزی 90 تن زباله بیمارستانی از مراکزدرمانی سطح شهر جمع‌آوری می‌شود و مراکزی که مراحل دفع آنها به صورت قانونی طی نشود، تذکر گرفته و با آنها برخورد می‌شود.
محمدحسین بازگیر، گفت: ‌حدود 7‌هزار واحد درمانی در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد حدود 160واحد بیمارستان هستند، تمام این واحدهای درمانی باید دوموضوع مدیریت پسماند و مدیریت پساب واحد درمانی خود را در دستور کار جدی قرار دهند، چراکه بار آلودگی پسماندها و پساب‌های بیمارستانی زیاد و می‌تواند مشکلات جدی را برای بهداشت عمومی ایجاد کند.
او افزود: این واحدها حتماً باید در همان بدو کار تفکیک را انجام دهند و پسماندهای خود را به 4 دسته تقسیم و هرکدام را در بسته‌بندی و رنگ‌های مخصوص خود قرار دهند و تمام این نوع موارد برای محیط‌زیست تهران دارای اولویت است.
بازگیر همچنین گفت: در هرکدام از این مراحل اگر همکاران ما تخلفی را مشاهده کنند، در مرحله اول تذکر و اخطاریه و اگر برطرف نشود، از طریق مراجع قضائی تخلفات را پیگیری می‌کنیم.
او با بیان این‌که روزی 90 تن زباله بیمارستانی از مراکز درمانی شهر جمع‌آوری می‌شود، افزود: باید جمع‌آوری این پسماندها و زباله‌های بیمارستانی به صورت قانونی تمام مراحل را طی کرده باشند تا به مرحله امحای نهایی برسند، در‌سال جدید نیز تا کنون حدود 13 واحد را پایش کردیم که در سه مورد اشکالاتی وجود داشت که تذکرات اولیه به آنها داده شده است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/61931/روي-خط-خبر