نجات ۵۶ نفر از مرگ
 

 

شهروند| ۹ تیم امدادی در مدت 24 ساعت به 903 نفر در سیل و آب‌گرفتگی 5 استان امدادرسانی کردند و 56 نفر را از مرگ نجات دادند. سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات در رابطه با گزارش عملیات امداد و نجات طی 24 ساعت اظهار داشت: طی این مدت 77 مورد عملیات انجام و در 21 مورد ارایه خدمات شده است. وی با اشاره به آسیب 1108 نفر در حوادث دیروز افزود:  903 نفر به دست نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی شدند و 56 نفر نیز از مرگ حتمی نجات یافتند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت:  38 نفر در این حوادث مصدوم شده بودند که نیروهای امدادی آنها را به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل کردند و 68 نفر سرپایی درمان شدند. همچنین در این مدت 15 عملیات رهاسازی خودرو انجام شده است.
مرتضوی درباره عملیات‌های سیل و آب‌گرفتگی در شبانه‌روز گذشته هم گفت: 5 استان خراسان جنوبی، رضوی، اردبیل، قزوین و مازندران متاثر از سیل و آب‌گرفتگی شد که در آن به 11 شهر و روستا امدادرسانی شده است.
وی با اشاره به امدادرسانی به 69 حادثه‌دیده گفت: رهاسازی 15 خودرو از مسیر سیلاب نیز انجام شده و تخلیه آب از 7 منزل مسکونی نیز صورت گرفته است. سخنگوی سازمان امداد و نجات با بیان این‌که 9 تیم امدادی مشغول امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیل و آب‌گرفتگی هستند، خاطرنشان کرد: امدادرسانی در بهنمیر استان مازندران همچنان ادامه دارد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/58744/نجات-۵۶-نفر-از-مرگ