واکنش به گزارش «شهروند» درباره قاچاق خاک حاصلخیز ایران:
 
مردم: متاسفیم!
 

 

گروه اقتصادی شهروند| در گزارش روز یکشنبه «شهروند» به یکی از موضوع‌های فراموش شده در حوزه کشاورزی ایران پرداختیم و شاهد باز نشر گزارش گروه اقتصادی شهروند در سایت‌های متعددی در فضای مجازی بودیم. در این گزارش نوشته شد: ‌سال گذشته از یک صادرات عجیب پرده‌برداری شد. صادراتی که در هیچ‌یک از اسناد رسمی به ثبت نرسیده بود و آن عبارت بود از صادرات خاک حاصلخیز جنوب ایران به برخی از کشورهای عربی. این در شرایطی است که به گفته کارشناسان برای تشکیل هر سانتیمتر خاک حداقل 300‌سال زمان لازم است. «شهروند» با پیگیری موضوع از مسئولان دولت و مجلس گزارشی منتشر کرد. موضع نمایندگان متفاوت بود و درحالی‌که عده‌ای از قاچاق خاک ایران اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند بخشی دیگر از نمایندگان از تلاش‌هایی برای قانونی‌کردن و تصویب آن در مجلس در سال‌های گذشته گفتند. حال در ادامه واکنش مخاطبان به این گزارش «شهروند» را به روایت سایت تابناک بخوانید:
ناشناس: وزارت جهاد کشاورزی را در پایتخت بدون کشاورزی مستقر کرده بعد می‌خواهند نظارت بر مناطق دارای کشاورزی انجام دهند. آیا می‌دانستید وزارت کشاورزی استرالیا در شهر orange یکی از شهرهای کوچک این قاره واقع شده که خیلی هم از شهرهای مهم سیدنی، ملبورن و کانبرا دور است؟
آفرین: داستانی از بزرگمهر آورده‌اند که یکی از کشورهای آن زمان سفیر دوستی به ایران فرستاد. بزرگمهر دستور داد آن سفیر را در اقصی نقاط ایران گردانند و موقع رفتن کلی طلا و جواهر و هدایای گرانبها دادند و دستور داد که عده‌ای سوار او را تا مرز همراهی کنند هنگامی که به مرز رسیدند بزرگمهر دستور داد تا کفش‌های سفیر را درآورند و آن را تکاندند و به او دادند سفیر علت این کار را پرسید، بزرگمهر پاسخ داد ما هدایا و طلا و جواهر به میهمان خود می‌دهیم ولی حتی یک ذره از خاک کشورمان را نمی‌گذاریم تا همراه خود ببرد.
ناشناس: در کشوری که خاک به صورت‌ میلیون تنی قاچاق می‌شود آیا می‌توان جلو قاچاق سوخت یا سیگار یا موادمخدر را گرفت؟


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/5527/مردم:-متاسفیم!