راهكارهايي براي يك خريد ايمن
 
4 راه ساده برای تشخیص گوشی تقلبی
 

 

شهروند| برای تشخیص گوشی‌های تقلبی 4راهکار اساسی وجود دارد که به محض مشاهده یکی از آنها می‌توانید مطمئن شوید که گوشی عرضه شده، تقلبی است. در این‌جا به مهم‌ترین و رایج‌ترین این راهکارها اشاره می‌کنیم.   

شماره   سریال
 جعبه گوشی‌های تقلبی معمولا آیتمی به نام شماره سریال ندارند. این اولین موضوعی است که به محض برخورد با آن باید عطای خریدن آن گوشی را به لقایش بخشید و از فروشگاه خارج شد.  

استعلام   بگیرید
 ممکن است روی جعبه گوشی‌تان شماره سریال هم درج شده باشد اما آن شماره سریال تقلبی باشد. برای تشخیص این موضوع کد #06#* را به گوشی موردنظرتان بدهید.   با وارد شدن این کد شماره سریال گوشی در دسترس‌تان قرار می‌گیرد. این شماره سریال را از طریق سایت www. numberingplans.  com  چک کنید. اگر اطلاعات ارایه شده با گوشی شما مطابقت داشته باشد، می‌توانید مطمئن شوید که گوشی‌تان اصل است.   

وضع ظاهری
گوشی‌های اورجینال نسبت به انواع تقلبی خود وزن کمتر و ابعاد استانداردتری دارند. کیفیت صدا، صفحه نمایش و قدرت لمس گوشی‌های تقلبی پایین‌تر است و معمولا به جای سیستم عامل ios از سیستم عامل اندروید استفاده
 می‌کنند.  

کارت   گارانتی
 نداشتن کارت گارانتی یکی از دلایل تقلبی یا قاچاق‌بودن گوشی معرفی شده به مشتری است، اما در بازار کارت‌های گارانتی تقلبی هم کم نیستند. برای آن‌که متوجه شوید کارت گارانتی‌تان تقلبی است یا نه، با شرکت ضامن یا گارانتی‌کننده تماس بگیرید و شماره سریال درج شده روی کارت گارانتی را با آنها چک کنید.   

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/5524/4-راه-ساده-برای-تشخیص-گوشی-تقلبی