قایقرانی؛ رکورددار تعداد ورزشکار
 
پاروزنان 2رقمی می‌شوند؟
 

 

گروه ورزش| تیم‌ملی قایقرانی ایران با 44 ورزشکار پرتعدادترین کاروان ایران را در میان رشته‌های مختلف برای اعزام به بازی‌های آسیایی اینچئون داراست و در همین راستا انتظار می‌رود که تعداد مدال‌های این رشته نیز بالاتر از سایر رشته‌ها باشد. اگرچه در دوره گذشته بازی‌های آسیایی تاکنون فدراسیون قایقرانی در رأس خود بارها تغییرات را شاهد بوده اما غلامرضا امینی رئیس فعلی این فدراسیون معتقد است سرپرست‌های این فدراسیون در 2‌سال اخیر به خوبی کار خود را انجام داده‌اند و حالا او باید کار سایرین را به سرانجام برساند.
5 مدال، کمترین توقع
در بازی‌های آسیایی گوانگژو تیم‌ملی قایقرانی کشورمان موفق شد 5 مدال در رشته‌های مختلف کسب کند که نتیجه‌ای نسبتا قابل قبول محسوب می‌شود. محسن شادی و احمدرضا طالبیان طلایی‌های ایران بودند، شاهو ناصری به مدال نقره رسید و 2 تیم کایاک 4 نفره مردان و روئینگ بانوان نیز به 2 مدال برنز رسیدند اما در این دوره با توجه به کاروان 44نفره‌ای متشکل از 33 مرد و 11 زن که قایقرانی اعزام می‌کند، قطعا توقعات از این رشته بالاتر است. این فدراسیون بیشترین تعداد ورزشکار را در میان رشته‌های اعزامی دارد و شاید کمترین توقع همان 5 مدال باشد اما در بهترین حالت نیز می‌توان تعداد مدال‌های این رشته را 2رقمی دانست.
3 فدراسیون و تغییرات فراوان
قایقرانی که در بازی‌های آسیایی 2010 با ریاست دنیامالی در بازی‌های آسیایی شرکت کرده بود، از آن به بعد با تغییرات فراوانی همراه بود و بارها سرپرست این فدراسیون تغییر کرد. همین بی‌ثباتی در رأس فدراسیون باعث شد تا ورزشکاران این رشته دچار سردرگمی شوند اما نمی‌توان گفت که این رشته افت کرده است زیرا قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا 2013 جزو آخرین دستاوردهای پاروزنان است البته نباید از این نکته به سادگی عبور کرد که درواقع فدراسیون قایقرانی مسئولیت 3 فدراسیون را برعهده دارد که در سطح جهان دارای فدراسیون‌های جداگانه هستند. روئینگ، بادبانی و آب‌های آرام همگی در این فدراسیون تجمیع شده‌اند تا مسئولیت اداره این فدراسیون بسیار سنگین باشد.
امینی: قطعا تعداد مدال‌ها بیشتر از دوره قبلی است
غلامرضا امینی، رئیس فدراسیون قایقرانی که بعد از 2‌سال اداره این فدراسیون با سرپرستی افراد مختلف درنهایت امسال در مجمع انتخاباتی پیروز شد، وضع کاروان اعزامی این رشته را در گفت‌وگو با «شهروند» این‌طور توصیف می‌کند: «نفرات اعزامی تیم‌های مختلف مشخص شده‌اند و هم‌اکنون در نقاط مختلف ایران و آسیا اردوهای خود را پیگیری می‌کنند. تیم‌های روئینگ در چین اردو زده‌اند و از آن‌جا به اینچئون اعزام می‌شوند، البته روئینگ 8نفره در ارومیه حضور دارد. تیم‌های آب‌های آزاد و اسلالوم نیز در تهران تمرینات آمادگی خود را دنبال می‌کنند.» وی در پایان در پاسخ به این سوال که قول کسب چند مدال را برای بازی‌های آسیایی می‌دهید، عنوان می‌کند: «کاروان قایقرانی ایران در دوره قبل 5 مدال کسب کرده و سعی‌مان بر این است که پیشرفت داشته باشیم. البته با وضعیتی که می‌بینم معتقدم قطعا بیش از 5 مدال کسب می‌کنیم اما در رابطه با مرغوبیت مدال‌ها نمی‌توانم قولی بدهم. قایقرانان ایران اکثرا باتجربه هستند و انشاءالله یک نتیجه تاریخی را رقم می‌زنند.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/5439/پاروزنان-2رقمی-می‌شوند؟