استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به بالای 50‌ امضا رسید
 
خبرهای متناقض از زنجیره استیضاح در مجلس
 

 

 داستان استیضاح گویا هنوز ادامه دارد و زنجیره‌ای است که برخی نمایندگان یک‌سر آن را گرفته‌اند و پیش می‌روند. روز گذشته رئیس كمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد امضاهای استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به بالای 50‌ امضا خبر داد.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با آخرین وضع استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تعداد امضاهای این استیضاح در تعطیلات مجلس در حال افزایش است و استیضاح‌كنندگان نیز برای مطرح كردن این استیضاح جدی هستند.
البته از آنجایی که در استیضاح وزیر علوم بسیاری از موضع‌گیری‌ها از سیاسی بودن تصمیم مجلس برای برکناری فرجی‌دانا حکایت می‌کردند، نماینده مردم آمل در مورد فانی گفته است: این استیضاح به هیچ‌عنوان سیاسی نبوده و نمایندگان به صورت جدی از انتصابات وزیر آموزش‌وپرورش ناراضی هستند.  حتی عده‌ای از نمایندگان اصلاح‌طلب نیز این استیضاح را امضا كرده‌اند و عده زیادی از نمایندگان هم اعلام كرده‌اند كه نسبت به این استیضاح بی‌میل نیستند و از آن حمایت خواهند كرد.
این عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال كه چرا آقای فانی از استیضاح خود اعلام بی‌خبری كرده است نیز خاطرنشان كرد: ایشان كاملا در جریان هستند و اگر خودشان هم ندانند معاون پارلمانی وزارتخانه‌شان می‌دانند كه ما در طرح استیضاح جدی هستیم و قصد كوتاه‌آمدن نداریم.
اما از سوی دیگر کمال‌الدین پیرموذن از توقف زنجیره استیضاح خبر داد و با اشاره به ماجرای برکناری فرجی‌دانا با رأی مجلس گفت: مجلس متضرر واقعی داستان استیضاح بود و نشان داد صدای مردم را نشنیده و خواست مردم در رأی آنها هیچ نفوذی ندارد.  افراطیون و تندروها با این کار خود مجلس را زیرسوال بردند و هیچ امتیاز مثبتی عاید مجلس نشد.
نماینده مردم اردبیل در گفت‌وگو با «روز نو» اظهار کرده: در قضیه استیضاح مشخص شد شکاف بین تندروها و  اعتدالیون مجلس چقدر زیاد است و حتی دودستگی در هیأت‌رئیسه هم وجود دارد عده‌ای با سردستگی باهنر موافق استیضاح مطلق فرجی‌دانا بودند و عده‌ای هم به رهبری لاریجانی مخالف استیضاح بودند و قصد تعامل و همکاری با دولت را داشتند.
پیرموذن در مورد جلسه اخیر فراکسیون رهروان هم گفت:  در این جلسه قرار شد از این به بعد حمایت از استیضاح وزیری در مجلس بعد از بررسی در فراکسیون و گرفتن موافقت رئیس فراکسیون باشد تا مانند اتفاقی که در مورد استیضاح فرجی‌دانا پیش آمد رخ ندهد که با موضع‌گیری شخصی بعضی از اعضا به نام فراکسیون رویکرد فراکسیون را از اعتدال خارج کند.
او ادامه داد:  این استیضاح‌ها می‌خواست به صورت زنجیره‌ای ادامه پیدا کند و تندروهای مجلس قصد استیضاح وزراي آموزش‌وپرورش، صنعت و معدن و فرهنگ و ارشاد را داشتند اما با پیگیری اعتدالگرایان مجلس جلو این کار آنها گرفته شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/5413/خبرهای-متناقض-از--زنجیره-استیضاح-در-مجلس