فیلم‌هاي تابستان میلیاردی شدند!
 

 

آثار منتخب اکران تابستان درحالی روی پرده سینماهای کشور رفتند که علاوه بر اقبال مطلوب مخاطبان از این فیلم‌ها، سینمای کشور شاهد درخشش و رونق مجدد گیشه‌ها و روند صعودی و مطلوب اقتصادی است. بر همين اساس فروش فیلم‌های سینمای ایران در اکران کمتر از دو ماه اخیر به حدود 10‌میلیارد تومان رسیده است که آماری بسیار قابل توجه در سال‌های اخیر است.
بر اساس اعلام پخش‌کننده‌ فیلم‌های روی پرده، این روز‌ها فروش «شهر موش‌ها 2» به یک‌میلیارد و 512‌میلیون تومان، «کلاشینکف» به یک‌میلیارد و 675‌میلیون تومان، «رد کارپت» به سه‌میلیارد و 90‌میلیون تومان، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به یک‌میلیارد و 120‌میلیون تومان و «امروز» به یک‌میلیارد و 91‌میلیون تومان رسیده است. همچنین «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با 850‌میلیون تومان در آستانه میلیاردی شدن است. اکبر شاپوری (مدیر دفتر پخش بشرا فیلم) درباره آخرین آمار فروش «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی گفت: این فیلم اکنون در 15 سینمای تهران درحال اکران است و تاکنون 870‌میلیون تومان فروخته است. همچنین فروش شهرستان‌های فیلم با توجه به اکران آن در 15 سینما، به 250‌میلیون تومان رسیده است. با این حساب باید گفت که فروش جدیدترین فیلم آقای افخمی بعد از حدود 40 روز اکران به یک‌میلیارد و 120‌میلیون تومان رسیده است.
محمدرضا صابری نیز درباره فروش «امروز» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی گفت: این فیلم تاکنون در تهران 841‌میلیون تومان و در شهرستان‌ها 250‌میلیون تومان فروش داشته است و اکران آن همچنان در 26 سینما در کل کشور ادامه دارد. با این حساب باید گفت که فروش «امروز» تاکنون به یک‌میلیارد و 91‌میلیون تومان رسیده است. همچنین علی سرتیپی - یکی از تهیه‌کنندگان «شهر موش‌ها 2» - با بیان این‌که برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران یک فیلم طی 9 روز در تهران میلیاردی می‌شود، گفت: پنجشنبه با 177‌میلیون تومان پرفروش‌ترین روز اکران را در تهران پشت سر گذاشتیم و مجموع فروش فیلم در 30 سینمای تهران به یک‌میلیارد و هفت‌میلیون تومان رسید. این تهیه‌کننده برای اولین‌بار با اعلام آمار فروش شهرستان‌ها اظهار کرد: در 50 سینمای شهرستان‌ها که فیلم در اکران است طی شش روز 505‌میلیون تومان فروش داشته‌ایم که این آمار درحال اوج‌گیری است و هر روز بهتر خواهد شد.
امیر قطبی (از دفتر پخش فیلمیران) درباره آمار فروش «کلاشینکف»به ايسنا گفت: این فیلم پس از 40 روز نمایش به مبلغي كه در بالا ذكر شد رسيده است. کف فروش «کلاشینکف» هنوز در سینما آفریقا خوب است و حتی اگر سرگروه آن تعویض شود فیلم در تعدادی از سینماها به اکران خود ادامه خواهد داد. این عضو دفتر پخش فیلمیران همچنین درباره فروش «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران نیز گفت: «رد کارپت» اگرچه روزهای پایانی اکران را می‌گذراند اما با مجموع فروش سه‌میلیارد و 90‌میلیون تومان همچنان در 20 سینمای کشور درحال اکران است.
غلامرضا فرجی (مدیر دفتر پخش حوزه هنری) هم درباره فروش «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی بیان کرد: این فیلم در روز چهارشنبه در تهران 9‌میلیون تومان و در روز پنجشنبه این هفته 21‌میلیون و 500‌هزار تومان فروش داشته است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/5234/فیلم‌هاي-تابستان-میلیاردی-شدند!