روی میز خبر
 

 

دودگرفتگی در متروی میدان آزادی
در پی بروز حادثه و دودگرفتگی در متروی میدان آزادی، مأموران ۳ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. عصر دیروز مسافران حاضر در ایستگاه متروی آزادی واقع در خط 4 مترو با خروج دود از یکی از واگن‌های قطار مترو روبه‌رو شدند. این مسافران به سرعت با آتش‌نشانی تماس گرفتند که تا این لحظه مأموران 3 ایستگاه آتش‌نشانی در محل حادثه حاضر شده‌اند اما به گفته‌ این مأموران گزارشی مبنی بر فوت یا جراحت مسافری به آنها اعلام نشده است. مأموران آتش‌نشانی با حضور در محل حادثه به سرعت مسافران قطار مربوطه را خارج و اقدام به ایمن‌سازی واگنی شدند که حادثه از آن اغاز شده بود.

معاون معماري و شهرسازي:اصرار بر ادامه فعاليت در پارك مادر از مصاديق تخلف شهرداري است
معاون وزير راه‌وشهرسازي اعلام كرد: شورايعالي شهرسازي و معماري دستور مشخصی براي توقف همه فعاليت‌هاي ساختماني در فضاي سبز پارك نور (مادر) را صادر كرده است و اصرار بر ادامه فعاليت از مصاديق تخلف و مستلزم پيگيري حقوقي از جانب دبيرخانه شورايعالي است.  به گزارش مركز روابط‌عمومي و اطلاع‌رساني وزارت راه‌وشهرسازي، پيروز حناچي در نامه‌اي خطاب به معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران در بازگشت به نامه شماره 492978/80 مورخ 11/5/1393 درخصوص توجيه لغو تثبيت كاربري فضاي سبز پارك نور (مادر) اظهار داشت: هرگونه تغيير در كاربري‌هاي تثبيت شده خدماتي طرح جامع شهر تهران از جمله زمين مذكور مستلزم انجام بررسي‌هاي لازم و تأييد در شورايعالي شهرسازي و معماري است و تصميم آن شهرداري محترم و حتي تأييد آن در كميسيون ماده 5 (در صورت وجود) براي لغو تثبيت كاربري مذكور و ساير موارد مشابه داراي كفايت نبوده و شورايعالي شهرسازي و معماري نيز در همين رابطه دستور مشخص براي توقف كليه فعاليت‌هاي ساختماني در زمين مذكور را صادر کرده و اصرار بر ادامه فعاليت را از مصاديق تخلف و مستلزم پيگيري حقوقي از جانب دبيرخانه شورايعالي دانسته است.
ذكر اين نكته ضروري است كه معاون شهرسازي شهرداری تهران با ارایه يك نسخه از نامه‌‌اي كه خطاب به شورايعالي شهرسازي نوشته شده، اعلام كرد: ساخت‌وساز در بوستان مادر در منطقه پنج شهرداری تهران متوقف نخواهد شد اين در حالي است كه مطلب فوق پاسخ نامه مذكور بوده كه در تاريخ 29/5/1393 خطاب به وي ارسال شده است.

گزارش عملکرد یک‌ساله معاونت امور زنان منتشر شد
شهروند| یک‌سال از فعالیت معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در دولت یازدهم با مدیریت شهیندخت مولاوردی گذشت. روز گذشته این معاونت گزارش عملکرد یک ساله‌اش را منتشر کرده است. در این گزارش چالش‌های مرتبط با ساختار و عملکرد حوزه زنان و خانواده کشور این موارد عنوان شده است: «مشخص نبودن جایگاه نهادهای رسمی متولی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور زنان و خانواده و فقدان نظارت، ارزیابی و ضمانت اجرای برنامه‌های مرتبط، وجود نداشتن ثبات ساختار و مأموریت‌های سازمانی امور زنان وخانواده دستگاه‌ها، ابهام جایگاه برنامه‌های خاص زنان در نظام بودجه‌ریزی کشور و وجود نداشتن تخصیص بودجه کافی متناسب با مأموریت‌های محوله و استفاده غیراثربخش از بودجه و ... »   در ادامه این گزارش «اصلاح ساختار اداري – تشكيلاتي زنان و خانواده، مشارکت در ساماندهی مسائل و مشکلات مبتلا به زنان در سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌نشین شهرها با همکاری وزارت راه و شهرسازی، ارائه خدمات درمان اعتیاد و کاهش آسیب به زنان زندانی- بیماریابی زنان زندانی از نظر بیماری‌های آمیزشی و درمان آنها- فراهم‌کردن امکان نگهداری شیرخواران در شیرخوارگاه‌ها، جمع‌آوري قوانين و مقررات مرتبط با زنان و خانواده و وظايف دستگاه ذيربط و ...» به عنوان اقدامات معاونت امور زنان آمده است.

مراکز درمانی که به فرهنگیان خدمات ندهند لغو قرارداد می‌شوند
مهر| مدیرکل پشتیبانی و تعاون وزارت آموزش و پرورش از افزایش 10برابری مراکز درمانی فرهنگیان در کشور خبر داد و گفت: در نظر داریم به منظور افزایش قرض‌الحسنه فرهنگیان بانک عامل فرهنگیان را تغییر دهیم.  فرشید سیاری، درباره آخرین وضع بیمه طلایی فرهنگیان و در پاسخ به این‌که برخی از مراکز درمانی همچنان از ارایه خدمات به فرهنگیان امتناع می‌کنند یا هزینه‌ای بیشتر از تعرفه دریافت می‌کنند، گفت: ما پیش از این اعلام کردیم در صورتی که مراکز درمانی طرف قرارداد با آموزش و پرورش براساس قانون فعالیت نکنند و از ارایه خدمات به فرهنگیان خودداری کنند، این اقدام از سوی آنها موجب لغو قرارداد با این گونه مراکز خواهد شد.  او افزود: درحال حاضر برای پرداخت خسارت‌های درمانی به فرهنگیان که از قبل انباشته شده، با بیمه آتیه‌سازان وارد مذاکره شده‌ایم.  سیاری ادامه داد: متاسفانه بیمه ایران که بیمه سابق فرهنگیان بوده، آمار درست و کاملی از خسارات درمانی فرهنگیان به ما اعلام نمی‌کند تا ما این آمار را در اختیار بیمه آتیه قرار دهیم؛ اما تمام سعی و تلاش خود را برای پرداخت تمامی خسارات فرهنگیان خواهیم کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/4984/روی-میز-خبر