خبر
 

 

امیرناصر کاتوزیان پدر علم حقوق ایران درگذشت
شهروند| امیرناصر کاتوزیان، پدر علم حقوق ایران به دلیل بیماری ریه، صبح روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. پیکر این استاد برجسته، روز پنجشنبه از مقابل دانشکده حقوق دانشگاه تهران تشییع می‌شود. ناصر کاتوزیان در هفته‌های اخیر به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود که پس از چند روز به منزل منتقل شد اما در نهایت صبح روز گذشته در بیمارستان جان باخت. از استاد بازنشسته دانشگاه تهران بیش از 40جلد کتاب منتشر شده که برخی از آنها جزو منابع اصلی دروس دانشکده‌های حقوق است. کاتوزیان از نویسندگان پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی بود. او لقب پدر علم حقوق ایران را داشت. در پی درگذشت این استاد، کانون وکلای دادگستری مرکز درگذشت امیرناصر کاتوزیان را به جامعه حقوقی تسلیت گفت. امیرناصر کاتوزیان حقوقدان برجسته ایرانی در‌ سال ۱۳۰۶ هجری خورشیدی در تهران متولد شد. او در دانشگاه به تحصیل رشته حقوق پرداخت. در ادامه تحصیلات خود رشته حقوق قضا را انتخاب کرد و در‌ سال ۱۳۳۹ با دفاع از رساله دکترای خود با عنوان «وصیت» به اخذ عنوان دکترای حقوق نائل شد.

25درصد از شکایات پزشکی به محکومیت می‌انجامد
ایسنا| مسئول دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی گفت: در حدود 20 تا 25‌درصد شکایت‌ها از تخلف پزشکان رأی به محکومیت پزشکان داده شده است. ایرج خسرونیا با بیان این‌که امور انتظامی سازمان نظام پزشکی در زمینه تخلفات پزشکان آمار دقیق را نداشته و منتشر نمی‌کند، گفت: یکی از اقدامات انجام‌شده در امور انتظامی سازمان نظام پزشکی برخورد با مسائل زیرمیزی است که احکام صادرشده در این زمینه شامل توبیخ کتبی، درج در پرونده و محرومیت از طبابت بوده است. او همچنین درباره تبلیغات گوناگون از سوی پزشکان که باعث گمراهی بیمار شده و سلامت بیمار را با خطر مواجه می‌کند، افزود: سازمان نظام پزشکی در برخورد با این تخلفات و برای جلوگیری از آن اشد مجازات را تعیین کرده است. خسرونیا بیشترین تخلفات صورت‌گرفته را به ترتیب در حوزه پزشکان عمومی، متخصصان زیبایی، زنان و زایمان و جراحان عنوان کرد.  

آمار عجیب از  مصرف الکل دانشجو یان کرمانی
 ایسنا| 13‌درصد پسران دانشجو و 18‌درصد دختران دانشجو در کرمان الکل مصرف می‌کنند. این خبری است که روز گذشته براساس نتایج مصرف موادمخدر و الکل بین دانشجویان در کرمان و از زبان حقدوست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اعلام شد. او دراین‌باره گفت: «با توجه به تحقیقات انجام شده در استان کرمان وضع موادمخدر در دانشگاه‌ها مطلوب نبوده و مصرف الکل در پسران دانشجو 13‌درصد و در دختران دانشجو 18‌درصد و در دختران غیردانشجو 2‌درصد می‌باشد.»  او همچنین مصرف موادمخدر در دانشجویان پسر را 10‌درصد و در دختران دانشجو 5/1‌درصد و در پسران غیردانشجو 8/7‌درصد در استان کرمان اعلام کرد. او این سخنان را در جلسه‌ای که با حضور معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی امور مجلس، مدیرکل دفتر بازرسی و هماهنگی امور استان‌های ستاد و کلیه اعضای شورای هماهنگی برگزار شد گفت. در این جلسه، دین‌پرست، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد خواستار شفاف‌سازی موضوعات مربوطه و ارایه آمار واقعی در رابطه با زنان معتاد و تن‌فروش و بی‌خانمان در استان کرمان شد. او پیشنهاد دو راهکار را در استان مطرح کرد: «یکی موضوع خلاء‌های امنیتی آن‌که تقریباً 20‌سال است که این مشکل در استان وجود دارد و دیگری درباره اعتیاد زنان خیابانی، معضلات، مشکلات و حل آنها و راهکارهایی جامع که باید ارایه شود تا اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.» در ادامه حسینی، معاون امور اداری و مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر هم گفت: «60‌درصد زندانیان مربوط به موادمخدر هستند و مابقی مربوط به جرایم مرتبط با حوزه موادمخدر است و اگر با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند پیش برویم قطعاً‌ خیلی از مشکلات استان قابل کنترل و مدیریت می‌باشد. در عرصه مبارزه با موادمخدر زحماتی که کشیده شده را تاکنون به معرض نمایش قرار نداده‌ایم لذا این مجله می‌تواند بلندگوی علمی ستاد در این زمینه باشد و آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرد.»
روحی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان هم در ادامه گفت: «در بحث DIC زنان سه بحث باید مورد بررسی قرار گیرد؛ بحث اسکان خانم‌ها، بحث توانمندسازی بانوان و بحث جداسازی کودکان آنها که تابه‌حال تحقق پیدا نکرده است.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/4962/خبر