حقیقت‌پور:
 
گزارش کمیسیون برجام سه‌شنبه به صحن علنی می‌آید
 

 

گروه سیاسی| کمیسیون بررسی برجام این روزها آخرین جلسات خودش را می‌گذراند و آن‌طور که پیش‌تر گفته شده گزارش نهایی این کمیسیون در حال آماده‌شدن برای قرائت در صحن علنی است. در روزهای اخیر اخباری درباره چگونگی نحوه ارایه گزارش این کمیسیون به صحن علنی مطرح شده و نمایندگان و مردم منتظرند تا ببینند گزارش این کمیسیون که حدود یک ماه از برگزاری جلساتش می‌گذرد، چه خواهد بود؟
همچنین برخی اعضای این کمیسیون از ارایه
 2 گزارش به مجلس و قرائت آن در صحن علنی خانه ملت خبر داده‌اند که اگر این اتفاق رخ دهد نشان از عدم وحدت رویه و اختلاف میان اعضاست. با این حال، 15 عضو کمیسیون برجام روز گذشته به دفتر علی لاریجانی رفته و با رئیس و اعضای هیأت‌رئیسه مجلس دیدار کردند.
در همین رابطه، منصور حقیقت‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون بررسی برجام، هدف از دیدار روز گذشته اعضای این کمیسیون با لاریجانی را گزارش عملکرد یک ماهه این کمیسیون به رئیس مجلس عنوان کرد.
هدف کمیسیون برجام از دیدار با رئیس مجلس چه بود؟
یک ماه و چند روز در کمیسیون برجام جلسه داشتیم و امروز در دیدار با رئیس مجلس گزارشی از این جلسات به وی ارایه دادیم و ایشان را در جریان روند کارکرد کمیسیون و کمیته‌های تابعه قرار دادیم.
در این جلسه چه مواردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت؟
در این نشست که حدود 2 ساعت به طول انجامید، علی لاریجانی در جریان جلسات کمیسیون برجام و مهمانانی که به کمیسیون ویژه دعوت شده و مطالبی که در آن‌جا بیان شد، قرار گرفت.
در این جلسه درباره زمان و نحوه ارایه گزارش کمیسیون برجام به مجلس توافق شد و تلاش ما این خواهد بود که این گزارش را روز سه‌شنبه (7 مهرماه) تقدیم مجلس کنیم.
آیا برجام در قالب همان طرح دوفوریتی که برخی نمایندگان مطرح کرده‌اند، در صحن علنی بررسی می‌شود؟
آن بحث دیگری است و طرحی است که از سوی نمایندگان مجلس که دغدغه دارند در قالب طرح دیدگاه‌های خود را تبدیل به قانون کرده و به دولت ابلاغ می‌کنند. آنها بنا دارند در این طرح ملاحظات اساسی نظام در اجرای برجام در ابعاد مختلف اقتصادی، فنی، علمی و نظارتی را مدنظر قرار داده و دولت را در اجرای برجام ملزم به رعایت این نکات کنند.
دولت دیگر لایحه نمی‌دهد؟ و کمیسیون برجام یک گزارش به صحن خواهد داد یا 2 گزارش از سوی کمیسیون برجام منتشر خواهد شد؟
خیر، دولت برای برجام لایحه نداده و نخواهد داد و درباره گزارش کمیسیون برجام به مجلس هم تنها یک گزارش ارایه می‌شود و گزارشی که از سوی برخی اعضا مطرح شده گزارش تفصیلی است که زمانبر خواهد بود و حدود ‌هزار صفحه است.
آیا گزارش کمیسیون برجام برای نمایندگان اقناع‌کننده خواهد بود؟
 بستگی به شنونده این گزارش دارد چراکه شاید یک نفر خودش را به خواب زده باشد و نخواهد قانع شود.
با توجه به فضای سیاسی کشور و حمایت مردم از توافق هسته‌ای، این گزارش می‌تواند مطالبه آنها را تأمین کند؟
 اگر از من سوال کنید که گزارش کمیسیون برجام حرفه‌ای تنظیم شده یا سیاسی؟ من می‌گویم حرفه‌ای تنظیم شده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/44542/گزارش-کمیسیون-برجام-سه‌شنبه-به-صحن-علنی-می‌آید