اخبار كوتاه
 

 


سخنگوی شورای صنفی نمایش بیان کرد که در جلسه این هفته شورا پیشنهاد افزایش قیمت بلیت فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» بررسی می‌شود. گفته می‌شود قیمت بلیت این فیلم در سینماهایی که دارای سیستم D سینما هستند، ۱۰‌هزار تومان در نظر گرفته شده است.

داوود کیانیان پژوهشگر، نویسنده و رئیس بنیاد نمایش کودک و نوجوان از دریافت مجوز رسمی این بنیاد خبر داد و عنوان کرد که به‌زودی تعدادی نمایشنامه دانش‌آموزی و تألیفات نظری توسط دو انتشارات مختلف در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار به‌طور همزمان در دو جشنواره سینمایی در روسیه و یک جشنواره در ژاپن نمایش داده خواهد شد.

فیلم «ای برادر کجایی؟» به کارگردانی برادران کوئن در پانزدهمین ‌سال ساختش در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درمی‌آید.

علی‌اکبر ثقفی که بیشتر به‌عنوان تهیه‌کننده در سینمای ایران شناخته می‌شود، بنا دارد پس از ۱۸‌سال فیلمنامه «هلن» را خودش کارگردانی کند.

دوین جانسون قرار است در فیلم جدیدی بازی کند که با الهام از بخشی از پارک موضوعی دیزنی ساخته می‌شود.

پیمان شریعتی، معاون مدیرکل هنرهای نمایشی با اشاره به چند ماه بررسی‌های کارشناسانه روی طرح پرتال اداره‌ کل هنرهای نمایشی اعلام کرد: این پرتال که بخش فروش بلیت نمایش‌ها نیز در آن لحاظ شده، مهرماه راه‌اندازی می‌شود.

کریستین بیل، بازیگر صاحب‌نام انگلیسی و برنده جایزه اسکار در فیلم «فِراری» به کارگردانی مایکل مان که داستان آن اقتباسی است از کتاب «انزو فِراری: انسان، خودرو، مسابقه، ماشین» نوشته بروک یاتس، بازی خواهد کرد.

نمایشگاه عکس‌های صبا سیاهپوش از فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان در محل کافه موزه هنرهای دینی امام علی(ع) افتتاح و از آلبوم موسیقی این فیلم ساخته کریستف رضاعی رونمایی شد.

سیروس پرهام، نویسنده، پژوهشگر و اولین رئیس آرشیو ملی ایران بر اثر شکستگی لگن خاصره در بیمارستان بستری شد.

نشر «شورآفرین»، کتاب «ملاقات با جوخه‌ آدم‌کش» نوشته‌ جنیفر ایگان، نویسنده‌ آمریکایی را با ترجمه‌ دکتر فاطمه رحیمی‌بالایی منتشر می‌کند.

«زندگی حسینی» به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا زائری شامل مجموعه یادداشت‌های این فعال فرهنگی درباره ابعاد مختلف قیام عاشورا از سوی نشر آرما تجدید چاپ شد.

آلبوم موسیقی «عبور» اثر علی قمصری با صدای محمد معتمدی رونمایی شد.

کارگردان فیلم سینمایی «پوسته» اعلام کرد با وجود این‌که این فیلم در سینماها اکران شده است، مسئولان جلوی پخش ویدیویی آن را گرفته‌اند.

«رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی و تهیه‌کنندگی بیتا منصوری در جشنواره فیلم‌های سینمایی فارسی‌زبانان استرالیا به نمایش درمی‌آید.

هنرمندان جوان موسیقی شرق و جنوب شرق ایران 11 تا 13 شهریورماه، موسیقی خراسان و سیستان را به برج آزادی می‌آورند.

فیلم مستندی درباره نوع نگاه سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، کاریکاتوریست مشهور ایرانی به مسائل سیاسی و اجتماعی به کارگردانی علی ملاقلی‌پور در مجموعه «چهره در قاب» برای شبکه افق ساخته می‌شود.


جیم کری، بازیگر طنز سینمای ‌هالیوود در واکنش به حرکت هیو جکمن که صدای او را در یکی از فیلم‌هایش تقلید کرده بود، اقدام به انتشار عکسی از خود در قالبی طنز از شخصیت اصلی فیلم «مردان ایکس» کرد که جکمن نقش اصلی آن را باز می‌کند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/40931/اخبار-كوتاه