کارت زرد به پیام‌های بازرگانی
 

 

شورای نظارت بر صداوسیما، روند پخش پیام‌های بازرگانی و تبلیغات فزاینده این پیام‌ها با تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه‌کشی‌های متعدد را نامناسب دانسته که نیازمند اصلاح سریع این رویه است.  ایجاد فضای تبلیغاتی ناسالم، ترویج رویکردهای مادی‌گرایانه و ضدارزشی و روحیات عافیت‌طلبی در مقابل کار و تلاش همراه با تبلیغ نمادهای زندگی غربی و متعارض با سبک زندگی دینی و ایرانی، ترغیب مخاطبان به استفاده از محصولات و برندهای خارجی، ترغیب به مال‌اندوزی کاذب و نامتعارف از طریق اهدای جوایز در قرعه‌کشی محصولات، ذائقه‌سازی برای استفاده از غذاهای آماده و به تصویر کشیدن زن در لفافه گرایش‌های فمینیستی و نگاه ابزاری به آن از جمله موارد مورد انتقاد شورای نظارت در پخش پیام‌های بازرگانی بوده که باعث نقض صریح بندهای دستورالعمل‌های اجرایی تولید، تأمین و پخش برنامه‌ها شده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/3896/کارت-زرد-به---پیام‌های-بازرگانی