... تداوم وزش باد و گرد خاک در شرق کشور
 

 

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، از اوایل امروز تشدید ناپایداری به شکل رشد ابرهای جوششی، رگبار و رعد و برق موقت و وزش باد شدید محلی که از شب گذشته آغاز شده، در استان‌های واقع در زاگرس‌ مرکزی و جنوبی شامل چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب اصفهان، شرق لرستان، برخی نقاط در استان فارس و شمال بوشهر، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال هرمزگان قابل پیش‌بینی است. همچنین طی امروز و فردا از وسعت منطقه ناپایداری در دامنه‌های زاگرس مرکزی کاسته شده و ناپایداری‌ها عمدتا در دامنه‌های زاگرس جنوبی در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان خواهد بود.
طی 2 روز آینده وزش باد شدید و گرد و خاک در شرق کشور تداوم خواهد داشت و در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین با افزایش سرعت وزش باد از بعد از ظهر امروز بر روی عراق، در روز دوشنبه در جنوب غرب کشور احتمال رخداد گرد و غبار وجود دارد. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز شرق دریای عمان و سواحل جنوب شرقی سیستان و بلوچستان مواج خواهد بود.
تهران امروز صاف در بعد از ظهر، با افزایش ابر در ارتفاعات، بارش پراکنده، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 36 و 25 درجه سانتی‌گراد و روز دوشنبه صاف در ارتفاعات، با افزایش ابر، گاهی وزش باد، با بیشینه و کمینه دمای 37 و 26 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 47 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل مرکز استان اردبیل با کمینه دمای 10 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/38262/-تداوم-وزش-باد-و-گرد-خاک-در-شرق-کشور