فرهنگ احترام به انسان
 

 

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: سید مهرداد میرآبادی 23 ساله بر اثر تصادف در مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی بستری و دچار مرگ مغزی شده بود.
به گزارش ایرنا، این بیمار مرگ مغزی پس از دریافت رضایت از خانواده اش به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) انتقال یافت و بعد از انجام مراحل مربوط به تایید مرگ مغزی تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت.
یک کلیه وی در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) و کلیه دوم نامبرده در مرکز آموزشی درمانی نور و حضرت علی اصغر(ع) اصفهان به دو بیمار پیوند و کبد این جوان نیز برای پیوند به بیمارستان نمازی شیراز ارسال شد.
از فروردین امسال تاکنون 18 مورد اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در اصفهان صورت گرفته است. پارسال 36 نفر در استان اصفهان برای اهدا عضو تحت عمل برداشت اعضا قرار گرفتند.
فرهنگ اهدای اعضای فرد مرگ مغزی، فرهنگ انسان‌دوستی، بخشش و احترام به زندگی است. بسیاری از افراد، پیش از مرگ، برای دریافت کارت اهدای عضو (در صورت مرگ مغزی) اقدام می‌کنند. این کار باعث می‌شود، بعد از مرگ مغزی، زمان زیادی برای رضایت گرفتن از خانواده، از دست نرود و اعضای بدن، پیوند بخورند. اعضای قابل اهدا از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه ها، کبد، روده ها، لوزالمعده و کلیه ها و برخی  بافت های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/37837/فرهنگ-احترام-به-انسان