فقط مشتری واقعی تماس بگیره!
 

 

احمدرضا  کاظمی طنزنویس

[email protected]

احتمالا اکثر شما با اپلیکیشن‌های نیازمندی مثل «دیوار»، «دسته‌ دو» و امثالهم آشنایی دارید. جایی که شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه، آگهی ارایه یا درخواست خدمات و کالای خود را در معرض دید عموم قرار بدهید. تا این جای کار هیچ ایرادی ندارد و همه ‌چیز خیلی هم خوب به نظر می‌رسد. مشکل از جایی شروع می‌شود که شما با حجم انبوهی از آگهی‌های غیرمنطقی و قیمت‌های غیرعقلانی مواجه می‌شوید. اجناس دست دومی که قیمت‌شان گاهی تا 3 برابر آکبند آن می‌رسد! مثلا طرف پراید مدل 85 را صرفا به خاطر ‌سال تولیدش 60‌میلیون تومان قیمت زده است! لحن نوشته‌ها هم بسیار خشونت‌آمیز و پرخاشگرانه است و خیلی از آگهی‌ها این‌گونه تمام می‌شود: «فقط به مشتری واقعی می‌فروشم، یه پاپاسی هم تخفیف نداره، ضمنا جواب اس‌ام‌اس هم نمیدم، جواب زنگ هم نمیدم، توی وایبر مایبر هم پیام ندید که حوصله ندارم، اصلا کلا جواب نمی‌دم! اصلا تو غلط کردی میخوای جنس منو بخری بچه‌پرو! نمی‌فروشم»
اما ما به اینها هم کاری نداریم. بحث اصلی بر سر آگهی‌ فروش محصولاتی‌ است که کاربردی بسیار شخصی دارند و حتی بعضا یک‌بار مصرف هم هستند و از ظرف پلاستیکی غذای نذری گرفته تا فوقانی‌ترین و تحتانی‌ترین نوع پوشاک را هم شامل می‌شوند! در همین راستا نظر شما را به نمونه‌ مشابه برخی از این آگهی‌ها جلب می‌کنم:
«یک عدد مامان‌دوزِ نخی»
غیر ورزشی، بسیار شیک و کم‌کار، صورتی‌رنگ با خال‌خالی‌های آبی‌آسمونی
خونگی، فوق‌العاده خنک، بسیار آزاد و عاااالی
«مناسب برای مصرف‌کننده»
خیلی ازش استفاده نکردم، دو سه روز پوشیدمش ولی چون با پوستم سازگار نبود عرق‌سوز شدم برای همین میخوام عوضش کنم. خدایی توی این مدتی هم که پوشیده بودمش هم شبا غذای تند و چرب نخوردم، خیالتون تخت! اون مشکل عرق‌سوزی هم به خاطر حساسیت پوست منه. همون‌طور که گفتم کارِ دست‌ هست و اصلا قابل قیاس با نمونه‌های ماشینی خارجی نیست.
قیمت: توافقی
تعویض با کت‌وشلوار مارک یا فرش دستباف
«یک دانه خلال دندان»
یک عدد خلال دندان، ساخته شده از پوست درخت گردو، نوکش یه‌کم له شده ولی هنوز لای دندونای عقب رو که از هم فاصله دارن به خوبی تمیز می‌کنه. بسیار تمیز، با نو هیچ فرقی نداره، کلا دوبار بعد از خوردن میوه ازش استفاده کردم تا اون ریش‌ریشی‌های پرتقال رو دربیارم.
قیمت: 5هزار تومان
با نخ‌دندون تمیز هم تعویض می‌کنم.
تلفن جواب نمی‌دم، فقط پیامک بزنید.
«پوشک بچه‌ کارکرده ولی تمیز»
مال خواهرزادمه. فقط چندبار توش شماره یک انجام داده، یه بارم شماره دو کرده داخلش که شستمش و تقریبا تمیز شده، البته یکم تغییررنگ داده که اونم اصلا توی دید نیست.
تعویض با بَن‌بِن‌بُن یا ماشین‌کنترلی
تماس: فقط 9 صبح تا 9ونیم صبح
«ست 32تایی دندان مصنوعی»
مجموعه کامل دندان ‌مصنوعی، مال پدربزرگ خدابیامرزم بوده که به صورت مشترک با مامان‌بزرگم با هم استفاده می‌کردن. چون جفتشون هم آلزایمر داشتن اکثر اوقات یادشون می‌رفت بذارنش توی دهنشون و تقریبا همیشه توی لیوان آب بوده و فوق‌العااااااااااده کم‌کاره. غذای مورد علاقه‌شونم سوپ بوده که اونو هم عموما بدون دندون از سر کاسه سرمی‌کشیدن! پس خیالتون راحت باشه، چندین ‌سال بود به‌عنوان یادگاری نگهش داشته بودم ولی الان چون پول‌لازمم مجبورم بفروشمش. توجه داشته باشید که تمام دندان‌ها به صورت کلی باهم به فروش می‌رسه و فروش تک‌دندونی ندارم. پس لطفا زنگ نزنید بگید آقا من فقط دندون عقلشو میخوام، من فقط دندونای‌ جلو رو میخوام و ...
فروش فقط و فقط به صورت ست کامل!
قیمت: یک‌میلیون و هشتصد هزار تومان
لطفا واسطه تماس نگیره، تخفیف جزیی پای معامله

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/36637/فقط-مشتری-واقعی-تماس-بگیره!