روی خط خبر
 

 

پرداخت اینترنتی وجوهات شرعی دفتر رهبر معظم انقلاب ممکن شد‎
سیستم پرداخت اینترنتی وجوهات شرعی بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رسولی محلاتی، مسئول دفتر وجوهات و امور شرعیه رهبر معظم انقلاب افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این سیستم پرداخت اینترنتی که بنا به درخواست‌های مردمی راه‌اندازی شده است، امکان پرداخت غیرحضوری وجوهات شرعی بابت خمس، زکات، فطریه، صدقه، رد مظالم، کفارات، نماز و روزه، تبرعات و امور خیریه و ختم قرآن فراهم شده است. در صفحه راهنمای پرداخت وجوهات شرعی نیز جدول و توضیحات تکمیلی درباره محاسبه و پرداخت وجوه درج شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه پیروان: دیگر به مدل‌های چند‌ضلعی برای انتخابات اعتقادی نداریم
رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان این‌که اصولگرایان به مدل چند‌ضلعی برای شرکت در انتخابات مجلس اعتقادی ندارند، گفت: امروز اصولگرایان بر سر مباحثی ازجمله محوریت روحانیت و تکلیف‌گرایی اختلافی ندارند.
به گزارش مهر، محسن کوهکن با بیان این‌که تشکیل ستادهای انتخاباتی گروه‌های سیاسی به منزله شروع تبلیغات انتخاباتی نیست، افزود: این اقدامات نهایتا می‌تواند شروع فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی تلقی شود که کاری خلاف قانون هم نیست. رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری با ذکر این نکته که ما هنوز وارد بحث تهران و ۵ مرکز استان نشده‌ایم، اظهار کرد:  فرآیند مربوط به این مراکز باید از خروجی همگرایی اصولگرایان پیگیری شود؛ یعنی بحث روی تعیین مصادیق در تهران و ۵ مرکز استان پس از اصول همگرایی انجام می‌شود.

مجمع وزرای ادوار تشکیل شد
«مجمع وزرای ادوار» با حضور برخی وزرا و معاونان دولت‌های قبلی و فعلی تشکیل شد.
به گزارش فارس، جلسات مجمع وزرای ادوار در «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی» برگزار می‌شود و درحال حاضر نیز هیأت موسس این مجمع با برگزاری جلسه‌ای اساسنامه مجمع وزرای ادوار را تهیه کرده است. یحیی آل‌اسحاق، رئیس پیشین اتاق بازرگانی که در این مجمع حضور دارد ضمن تأیید تشکیل مجمع وزرای ادوار با حضور وزیران دولت‌های مختلف، گفته است: این مجمع، مجموعه‌ای غیرحزبی است که وزرای دوره‌های مختلف در آن حضور دارند. آل‌اسحاق با اشاره به برگزاری جلسات مجمع وزرای ادوار در «سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی»، تصریح کرد: قرار است در این مجمع وزرای ادوار دور یکدیگر جمع شوند و به دولت‌ها مشاوره دهند و درباره مشکلات اظهارنظر کنند، چراکه هر کدام از این وزرا در دوره خود دارای تجربیات بسیار خوبی بودند و توانسته‌اند در دوره‌های خود با مشکلات برخورد و چالش‌ها را مدیریت کنند بنابراین این مجموعه تجربیات می‌تواند در اختیار دولت قرار گیرد.

انتقاد مقیمی به عملکرد صداوسیما در انعکاس اخبار دولت
معاون سیاسی و قائم‌مقام وزیر کشور، با انتقاد از عملکرد صداوسیما در انعکاس اخبار دولت گفت: این رسانه گاه با برجسته‌کردن یک موضوع حاشیه‌ای و بزرگنمایی آن در حق دستگاه اجرا کم لطفی می‌کند و این درحالی است که به سادگی از خدمات شاخص دولت یازدهم عبور کرده و خدمات دولت را نادیده می‌گیرد. به گزارش ایسنا، محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران در سمنان، اظهار کرد: به‌طور مثال دولت تدبیر و امید با برنامه‌های خود تورم را از 43درصد به 15درصد رساند اما رسانه ملی کمترین توجه را به این مهم نداشت و این درحالی است که یک موضوع کوچک حاشیه‌ای را با اهداف دیگر بزرگنمایی می‌کند. وی با بیان این‌که «دولت در دو‌سال گذشته اقدامات موثری در بخش‌های مختلف داشته است» افزود: متاسفانه رسانه ملی در زمینه اطلاع‌رسانی درخصوص فعالیت‌های دولت عملکرد خوبی نداشته است. البته در بخش‌های علمی و واحدهای تولیدی گاه برنامه‌های خوبی داشته که جای تقدیر  دارد اما در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی ایراداتی به عملکرد مسئولان صداوسیما وارد است. معاون وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان ادامه داد: توصیه ما به دوستان صداوسیما این است که به ایجاد نشاط سیاسی در کشور کمک کنیم. همچنین درخصوص خدمات و فعالیت‌های دولت اطلاع‌رسانی به موقع و درست و دقیقی داشته باشند.

شورای نگهبان طرح استانی شدن انتخابات مجلس را رد کرد
شورای نگهبان در جلسه عصر روز گذشته طرح استانی شدن انتخابات حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی را مغایر با شرع و قانون دانست و آن را رد کرد. به گزارش فارس، نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان دراین‌باره گفت: این طرح با ایرادات متعددی مواجه است که مشروح این ایرادات متعاقباً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، منتشر خواهد شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/36291/روی-خط-خبر