اخبار كوتاه
 

 

مدیر عامل بنیاد رودکی طی حکمی رضا دادویی را به‌عنوان مشاور اجرایی بنیاد رودکی در حوزه هنرهای نمایشی منصوب کرد.

فیلمنامه‌ای که «استنلی کوبریک» کارگردان فقید سینمای جهان در‌ سال 1956 نوشته بود، حالا پس از گذشت 60‌سال در قالب یک
 سه گانه جنگی روانه سینما می‌شود. مارک فورستر، کارگردان فیلم‌هایی چون «در جست‌وجوی ناکجاآباد» و «جنگ‌ جهانی زد» قصد دارد کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلمی را براساس فیلمنامه به جامانده از «کوبریک» برعهده بگیرد.

ساخته‌های تازه مجید درخشانی در قالب آلبومی با صدای رحیم عدنانی منتشر و روانه بازار موسیقی شد.

کتاب «بن‌بست‌ها و شاهراه» شامل خاطرات محمدعلی سپانلو از مجموعه تاریخ شفاهی بار دیگر برای کسب مجوز نشر به اداره کتاب وزارت ارشاد سپرده شد.

فیلم سینمایی «جنجال در عروسی» به کارگردانی رضا خطیبی به‌عنوان یک فیلم سه‌بعدی آخرین مراحل آماده‌سازی را برای حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان سپری می‌کند.

جایزه ادبیات بین‌الملل کشور آلمان در این دوره به رمان «یهودا» نوشته آموس اوز، نویسنده و فعال صلح‌طلب مخالف سیاست‌های جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی تعلق گرفت. این کتاب درباره خیانت و رمز و رازهای اجتماعی نوشته شده و در آلمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اوز گرچه یکی از سرشناس‌ترین نویسنده‌های اسراییل است، اما به مخالفت با سیاست‌های رژیم اشغالگر قدس شهرت دارد.

آلبوم «یه ردپا یه سایه» با صدای حامد افسا به‌زودی توسط شرکت «تصویر دنیای هنر» روانه بازار موسیقی خواهد شد.

بنیامین بهادری به‌زودی تور کنسرت‌های خود را در کشورهای آمریکا و کانادا از اوایل تیر تا اوایل مهرماه آغاز خواهد کرد.

شورای شهر لس‌آنجلس طرح ساخت موزه آکادمی اسکار در ‌هالیوود مرکز سینمای جهان را پس از بحث‌های طولانی در مورد میزان اعتبار این جاذبه سینمایی تصویب کرد. این موزه که قرار است با بودجه 300 میلیونی ساخته شود با کمک‌ مالی سینماگران سرشناسی چون «استیون اسپیلبرگ»، «جفری کاتزنبرگ» و «جورج لوکاس» نیز همراه خواهد بود.

تیزر فیلم جدید الیور استون به نام «اسنودن» درحالی رونمایی شد که نمایش پرچم آمریکا به شکل وارونه بحث‌برانگیز شده است.

فراخوان نخستين دوره از مسابقه المپياد فيلمسازی نوجوانان در بیست‌ونهمین جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا شجاع‌نوری از سوی انجمن سینمای جوان
 منتشر شد.

مراسم افتتاح آثار بیژن بصیری با عنوان «مطلق»، روز جمعه ۱۲ تیرماه ساعت ۲۰ با حضور هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران
 برگزار می‌شود.

«شیار ۱۴۳» دومین اثر بلند سینمایی نرگس آبیار در ادامه حضور بین‌المللی، در جشنواره فیلم زنان ژاپن و جشنواره فیلم استرالیا حضور
خواهد داشت.

«جولیا رابرتز» و «جنیفر آنیستون» درحال مذاکره برای بازی در فیلم کمدی «روز مادر» به کارگردانی «گری مارشال» هستند.

پیش فروش نمایش «فصل شکار بادبادک‌ها» به کارگردانی جلال تهرانی با بازی بهنوش طباطبایی آغاز شد. بلیت‌های این نمایش که از 22 تیرماه در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود به‌طور همزمان در دو سایت تیک‌ایت و ایران کنسرت از امروز پیش فروش می‌شود.

با حکم آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ‌هاشم میرزاخانی دبیر نخستین «جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت» شد.

شرکت اس‌تی‌ایکس آنونس فیلم «راز درون چشمان آن‌ها» به کارگردانی بیلی ری را منتشر کرد. چوئیتل اجیوفور، نیکول کیدمن و جولیا رابرتز در فیلم «راز درون چشمان آن‌ها» (Secret in Their Eyes) بازی می‌کنند که بر مبنای فیلمی آرژانتینی به همین نام تولید 2009 و برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان ساخته شده است.

نودو دومین نشست ادبی«خانه ترانه»با حضور افشین یداللهی، شاعران و ترانه سرایان با موضوع «شعرو ترانه های معاصر»پنجشنبه 11 تیر ساعت 15در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود .


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/36261/اخبار-كوتاه