بانک‌ها فهرست املاک خود را به بانک مرکزی اعلام کنند
 

 

براساس مصوبه هیأت وزیران، بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند فهرست املاک غیرمنقول را به تفکیک مازاد و غیرمازاد حداکثر تا پایان‌ سال 94 و در سال‌های مالی بعد حداکثر یک ماه پس از انقضای ‌سال مالی به بانک مرکزی اعلام کنند. هیأت دولت دیروز به ریاست روحانی تشکیل جلسه داد که در این جلسه هیأت وزیران تعداد دیگری از آیین‌نامه‌های اجرای قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور را بررسی کردند و به تصویب رساندند.
با تصویب یکی از آیین‌نامه‌های این قانون، بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند فهرست املاک خود را با مشخصات ثبتی و نشانی کامل و ارزش دفتری و اطلاعات سهام تحت تملک خود به تفکیک فعالیت‌های بانکی و غیر بانکی به بانک مرکزی اعلام کنند.
براساس این مصوبه عایدی املاک غیرمنقول مازاد و سود سهام تحت بانک‌ها و موسسات اعتباری در بنگاه‌های بانکی مستقل از درآمد عملکرد آنها به شمار می‌آید و عایدی و سود سهام گفته شده قابل جمع کردن با سود و زیان یا درآمد مشمول مالیات نخواهد بود. در اجرای یکی دیگر از آیین‌نامه‌های قانون یاد شده، واردکنندگان با استفاده از اعتبارات اسنادی در صورت تمایل به ترخیص با حداقل اسناد، می‌توانند پس از اعلام به بانک عامل، حداقل اسناد را اخذ کرده و همچنین تعهد لازم جهت ارایه اصل اسناد را ظرف مهلت3 ماه بگیرند. همچنین به گمرک جمهوری اسلامی ایران اجازه داده شد کالاهایی را که یک‌بار با مجوز سازمان ملی استاندارد ایران وارد و ترخیص شده است، در موارد بعدی با ارایه گواهینامه مذکور بدون نیاز به اخذ مجوز با رعایت سایر مقررات، ترخیص کنند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/36244/بانک‌ها-فهرست-املاک-خود-را -به-بانک-مرکزی-اعلام-کنند