جشنواره پدران و مادران قصه‌گو
 

 

در راستای برگزاری برنامه‌های «اهواز، پایتخت‌کتاب» اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی تاریانا، دومین جشنواره مادران و پدران قصه‌گو را 30 آذر 1394 برگزار می‌کنند. مجتبی گهستونی، دبیر جشنواره پدران و مادران قصه‌گو  ضمن بیان این مطلب گفت: جشنواره «پدران و مادران قصه‌گو» که ‌سال‌گذشته برای نخستین‌بار در استان خوزستان برگزار شد، با مشارکت قصه‌گویان حرفه‌ای و مبتدی با لهجه و گویش‌های مختلف استان مورد استقبال بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفت. وی افزود: در دومین‌ سال برگزاری این جشنواره نیز درنظر داریم تا داستان‌ها، افسانه‌ها و لالایی‌هایی را که مادران و پدران در سینه دارند، با رویکرد بومی محل زندگی‌شان، ضبط و پخش کنیم. گهستونی ادامه داد: در این جشنواره که در آذرماه‌ سال‌جاری برگزار می‌شود، از حضور قصه‌گویان حرفه‌ای و مبتدی برای اجرای زنده دعوت می‌شود. درنظر داریم که پس از انجام مذاکرات و فراهم آوردن زمینه لازم از چهره‌های مطرح ادیبات و قصه‌گویی برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آوریم.
دبیر جشنواره «پدران و مادران قصه‌گو» در ادامه به فراخوان جشنواره اشاره کرد و گفت: فراخوان اولیه جشنواره «پدران و مادران قصه‌گو» آماده شده که تیرماه ۹۴ اقدام به انتشار و توزیع آن خواهیم کرد تا علاقه‌مندان، قصه‌های پدران و مادران خود را به‌صورت فیلم ضبط شده به این دبیرخانه ارسال کنند.
وی در پایان گفت: آثار رسیده مورد داوری قرار می‌گیرند و پس از آن به برگزیدگان بخش‌های مختلف لوح تقدیر و جوایزی اهدا می‌شود.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/36227/جشنواره- پدران-و-مادران-قصه‌گو