کارگروه تشکل‌های مردم‌نهاد در میراث‌فرهنگی گلستان تشکیل شد
 

 

در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی و بهره‌مندی ازظرفیت‌های مردمی، کارگروه تشکل‌های مردم‌نهاد در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تشکیل شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گلستان؛ ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث‌فرهنگی این اداره‌کل با اعلام این خبر گفت: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگی کشور و همچنین دستور مساعد معاون محترم رئیس‌جمهوری و مقام عالی در تاسیس خانه‌تشکل‌ها، کارگروه تشکل‌های مردم‌نهاد در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تشکیل شد و آغاز به‌کار کرد.
وی با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در توسعه و رونق  3 حوزه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی استان افزود: به‌منظور تسهیل فرآیند راه‌اندازی، بهره‌مندی از توان مشورتی نهادهای مردمی و استفاده علمی از سرمایه‌های فکری و انسانی آحاد جامعه و بهره‌مندی از سرمایه‌های اجتماعی علاقه‌مند به فعالیت در زمینه گردشگری، حفاظت از مواریث‌فرهنگی و ترویج صنایع‌دستی، زمینه‌های لازم حقوقی، اداری و پشتیبانی جهت راه‌اندازی خانه‌تشکل‌های مردم‌نهاد استانی، اجرایی و عملیاتی شد.
ابراهیم کریمی در ادامه ضمن برشمردن اهداف تشکیل این کارگروه در استان، افزود: تسریع در برنامه‌ریزی‌ها و اثربخشی فعالیت‌های سازمان، تشکل‌های مردم‌نهاد و ارگان‌های مرتبط، آسیب‌شناسی، رفع موانع، مشکلات و سازماندهی تشکل‌ها در واحدهای مشخص و هم‌افزایی و بهره‌مندی از تجربیات،  افکار و ایده‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از اهداف راه‌اندازی این تشکل‌های مردم‌نهاد است.
وی در ادامه تسهیل فرآیند‌های اداری و ایجاد انگیزه برای فعالیت‌های داوطلبانه در راستای سیاست‌های تشویقی سازمان و احترام به جایگاه ارزشمند مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال و هم‌افزایی و همکاری بیشتر با سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های تخصصی و توانمندسازی را از دیگر اهداف تشکیل کارگروه تشکل‌های مردم‌نهاد عنوان کرد.
کریمی همچنین در این راستا از برگزاری اولین همایش تشکل‌های مردم‌نهاد خبر داد و گفت: با رویکرد توسعه مشارکت‌های اجتماعی اقدام به برگزاری اولین همایش تشکل‌های مردم‌نهاد در استان شده است.
وی ضمن اعلام حضور مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد، رئیس دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان‌مرکزی و همچنین رئیس پژوهشکده میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در این همایش ادامه داد: آیین افتتاح خانه‌تشکل‌های مردم‌نهاد، انتخاب نماینده خانه‌تشکل‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و پنل تخصصی هم‌اندیشی تشکل‌ها از برنامه‌های این همایش است.
کریمی خاطرنشان کرد: این همایش 11تیرماه در سالن همایش‌های استانداری گلستان برگزار می‌شود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت از تشکل‌های غیردولتی و همکاری‌های مرتبط با حوزه‌های سه‌گانه این اداره‌کل، زمینه‌های توسعه و رونق میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در استان گلستان بیش از پیش فراهم شده و شاهد رونق و شکوفایی منطقه باشیم.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/36223/کارگروه-تشکل‌های-مردم‌نهاد -در-میراث‌فرهنگی-گلستان-تشکیل-شد