اخبار دیپلماسی
 

 

ظریف: ملت ما به هیچ کشوری اجازه نفوذ به مرزهای ایران را نمی‌دهد
در آستانه 31 مردادماه، روز صنعت دفاعی، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، از بخش‌های مختلف صنایع دفاعی وزارت دفاع بازدید کرد. به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید که سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز حضور داشت، ظریف ضمن تمجید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های روزافزون صنایع دفاعی کشور در سال‌های اخیر گفت: ملت بزرگ ما با دارا بودن توان سخت‌افزاری عظیم، این اطمینان را در خود تقویت کرده‌اند که به هیچ کشوری اجازه طمع و نفوذ به مرزهای ایران را ندهند. ظریف در پایان با تقدیر از فعالان عرصه صنعت دفاعی کشور تصریح کرد: این فعالیت‌ها به‌طور قطع تداوم رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس است و مردم شریف ایران نیز همواره سپاسگزار و مدیون تلاش‌های این انسان‌های شریف هستند.

تأخیر مصر در صدور مجوز کمک‌های ایران به غزه قابل توجیه نیست
حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، گفت: تأخیر طولانی مصر در صادر نکردن مجوز پرواز برای کمک‌های دارویی و غذایی ایران به غزه قابل توجیه نیست. به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان اظهار کرد: به‌رغم گذشت زمان طولانی از درخواست ایران هنوز مجوز پرواز برای ارسال کمک‌های دارویی به غزه از طریق مصر صادر نشده است. وی افزود: مجروحان کودک فلسطینی در انتظار انتقال به ایران برای مداوای فوری هستند و متاسفانه تعدادی از آنها به دلیل شدت جراحات وارده در این مدت به شهادت رسیدند.
این مقام ارشد وزارت امور خارجه تأکید کرد: انتظار داریم مصر به رسالت خود در این خصوص به فوریت عمل کند. امیرعبداللهیان اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های سیاسی ناظر بر حقوق مردم فلسطین از سوی مصر حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: مسأله تازه‌ای درباره جیسون رضاییان وجود ندارد
ماری ‌هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در مورد جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست که چندی پیش در تهران بازداشت شد به صحبت‌های گذشته خود اکتفا کرد و گفت: مسأله جدیدی دراین‌باره وجود ندارد. ما به درخواست‌های خود از دولت ایران برای آزادی این شهروند آمریکایی ادامه می‌دهیم. به گزارش ایسنا، ‌هارف افزود: ما از سفارت سوییس خواسته‌ایم تا خدمات کنسولی لازم را ارایه دهد اما پاسخ دولت ایران به ما این است که رضاییان تبعه آمریکایی نیست و آنها تنها او را به‌عنوان یک شهروند ایرانی می‌شناسند.

سفیر فیلیپین به وزارت خارجه احضار شد
معاون وزیر خارجه صبح چهارشنبه در ارتباط با مرگ مشکوک پرویز خاکی، ایرانی دربند در مانیل، ادوارد منز، سفیر فیلیپین در ایران را به وزارت امور خارجه احضار کرد. به گزارش ایسنا، ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در این دیدار اعتراض شدید کشورمان را به دولت فیلیپین درخصوص رفتار نامناسب و خارج از موازین بین‌المللی با پرویز خاکی در زندان آن کشور عنوان کرد. رحیم‌پور به‌صراحت به قصور دولت فیلیپین در این زمینه اشاره کرده و خواستار پاسخ مناسب از مقامات عالیه آن کشور شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/3578/اخبار----دیپلماسی