بازار جهانی
 

 

گوشی گلکسی در معرض هک شدن
آسیب‌پذیری نرم‌افزار صفحه کلید مدل‌های مختلف گوشی گلکسی شرکت سامسونگ به هکرها امکان می‌دهد از کاربران این گوشی‌ها جاسوسی کنند. در صورتی که کاربران این گوشی‌ها از شبکه‌های وای – فای عمومی یا ناایمن استفاده کنند به‌طور قطع در معرض خطر سرقت اطلاعات قرار می‌گیرند. محققان شرکت امنیتی NowSecure می‌گویند سامسونگ را در نوامبر گذشته از این مشکل آگاه کرده‌اند و حال با گذشت 7 ماه هنوز این مشکل برطرف نشده است. به همین علت NowSecure یافته‌های خود در این زمینه را به‌طور علنی منتشر کرده است.

افزایش ظرفیت حافظه پلی استیشن
سونی ماه آینده مدل تازه‌ای از کنسول بازی PlayStation 4 را با ظرفیت حافظه دو برابر شده عرضه می‌کند که هدف از این کار رقابت با کنسول به روز شده Xbox One مایکروسافت اعلام شده است. مدل جدید کنسول بازی سونی که PS4 Ultimate Player Edition نام دارد می‌تواند حدود یک ترابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند. این کنسول از 15 جولای در اروپا، آفریقا و آسیا روانه بازار می‌شود. افزایش تعداد بازی‌های قابل بارگذاری و نصب و امکان نصب و به اشتراک‌گذاری اطلاعات بیشتر ازجمله مزیت‌های این اقدام سونی است.

ارتقای خدمات کلود اوراکل
لری الیسون، موسس و مدیر اوراکل از ارایه خدمات جدید کلود (ذخیره اطلاعات در ابرهای حسابرسی و کامپیوتری) این شرکت خبر داده که رقابتی مستقیم با آمازون محسوب می‌شود. وی تصریح کرده که اوراکل آماده رقابت با آمازون در حوزه خدمات کلود است. هدف از این کار اجرای تمامی برنامه‌ها و خدمات مورد نیاز مشتریان از طریق خدمات کلود است، بدون آن‌که نیازی به نصب برنامه یا نرم‌افزاری خاص روی رایانه‌های محلی باشد. اجرای طرح یاد شده گامی بلند برای اوراکل محسوب می‌شود که قصد دارد از ارایه خدمات سنتی دیتابیس به سمت ارایه سرویس‌های پیشرفته مدیریت ارتباط با مشتریان و کلود حرکت کند. خدمات کلود این شرکت Oracle Cloud Platform نام دارد.

امکانات تازه یوتیوب برای خبرنگاران
سایت به اشتراک‌گذاری ویدیوی یوتیوب امکانات تازه‌ای را برای جذب خبرنگاران و همین‌طور جذب کاربرانی که به فعالیت‌های خبری علاقه دارند، در نظر گرفته است. از جمله این تحولات افزوده شدن بخش جدیدی موسوم به نیوزوایر است که از آدرس youtube.com/newswire در دسترس است. این بخش با همکاری آژانس خبری اجتماعی Storyful راه‌اندازی شده و از طریق آن می‌توان به فید اخبار تایید شده و معتبر ارزشمند که رویدادهای مربوط به آنها در یوتیوب پوشش داده شده دسترسی پیدا کرد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/35353/بازار-جهانی