مسیر صعود برای والیبال ایران هموارتر از همیشه است
 
سالن‌آزادی، جهنم حریفان
 
امیر خوش‌خبر در گفت‌وگو با «شهروند»: لهستان در تهران به آب و آتش می‌زند
 

شهروند| یکشنبه شب بلندقامتان والیبال ایران افتخاری دیگر را در پرونده خود و ورزش ایران ثبت کردند. در شبی که خیلی از مسئولان ورزشی در سالن حاضر بودند و تمام آنها تا چند دقیقه در پایان بازی ایستاده والیبالیست‌ها را تشویق می‌کردند، جو سالن آزادی هم مثل بازی‌ قبل برای حریف ایران(آمریکا) وحشتناک بود تا چهارمین پیروزی متوالی و البته 3 امتیازی، شاگردان کواچ را به صعود امیدوارتر کند.
تاریخ تکرار شد
آمریکا که تا قبل از حضورش در ایران در تمام بازی‌های خود به پیروزی رسیده بود،‌ حتی بدون این‌که بتواند یک ست را به سود خود به پایان ببرد، دست‌ خالی‌ تهران را ترک کرد. البته به نظر می‌رسد که به یانکی‌ها در ایران خوش گذشته باشد. از منتشرشدن عکس آنها درحال قلیان کشیدن تا تشکر سرمربی این تیم از رفتار ایرانیان در پایان مسابقه، نشان داد که آنها در گرفتن امتیاز از ایران دست خالی ماندند. 2 پیروزی تاریخی مقابل آمریکا در تهران نیز دقیقا با هفدهمین سالروز برتری تیم فوتبال ایران مقابل آمریکا در جام‌جهانی 1998 تقارن داشت و می‌شود روزهای پایانی خرداد را به نام پیروزی برابر آمریکا در ورزش ایران نامگذاری کرد.
رقابت داغ صدرنشینی
وضعیت تیم‌های آمریکا،‌ لهستان و ایران در جدول گروه دوم سطح اول مسابقات لیگ جهانی به گونه‌ای است که هر 3 تیم شانس این را دارند که در پایان مسابقات،‌ صدرنشین باشند و یا این‌که در جایگاه سوم قرار گرفته و از دور مسابقات کنار بروند. آمریکا حالا فقط یک امتیاز بالاتر از لهستان است و این شانس را دارد که با پیروزی مقابل روسیه بحران‌زده،‌ صعودش را به دور بعد قطعی کند. از طرفی لهستان کار سختی در تهران خواهد داشت و می‌داند که اگر در 2 دیدار شکست بخورد، شانس زیادی برای صعود کردن ندارد. ایران هم این شانس را دارد که با حمایت مردم در 4 بازی آینده حداکثر امتیازات را جمع کرده و در 2 دیدار پایانی که آمریکا و لهستان رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند،‌ با برد مقابل روسیه از آنها سبقت بگیرد.
آزادی، وحشتناک‌تر از همیشه
اگر چند هفته قبل را یادمان بیاید،‌ شاگردان کواچ در اولین دیدار خود مقابل آمریکا در لس‌آنجلس حرف زیادی برای گفتن نداشتند. حالا همان تیم به تهران آمد و اینطور اسیر جو سالن 12‌هزار نفری آزادی شد. سالنی که در شب بازی دوم مقابل آمریکایی‌ها خیلی بیشتر از ظرفیتش، جمعیت را در خود جای داده بود. به گفته حریفان ایران،‌ جوی که در سالن آزادی پدید می‌آید،‌ در دنیا بی‌نظیر است. از سویی فرهنگ تماشاگران زمانی که در سالن والیبال حاضر می‌شوند،‌ با سایر استادیوم‌های کشور متفاوت است. خبری از توهین،‌ فحاشی، پرتاب اشیا و اعتراض به بازیکنان نیست. فقط حمایت همه‌جانبه در دستور کار است و این مسأله بالاتر از آستانه تحمل حریفان است.
خوش‌خبر:  لهستان در تهران به آب و آتش می‌زند
امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ملی والیبال درباره شرایط بازیکنان برای دیدار با لهستان به «شهروند» می‌گوید: «شاید کمتر کسی فکر می‌کرد آمریکا حتی نتواند یک ست هم مقابل ایران کسب کند. الان هم شرایط تمام بازیکنان ایده‌آل است اما این دلیلی نمی‌شود که حتما لهستان را نیز به همین شکل شکست دهیم چون والیبال غیرقابل پیش‌بینی است. باید از تماشاگران نیز تشکر کرد که با شعار و رفتارهای به جای خود فقط به تیم‌ملی کمک می‌کنند وگرنه شاید بدون آنها این 2 پیروزی رخ نمی‌داد. من مطمئنم حتی اگر خدایی ناکرده صعود نکنیم،‌ بازهم این تماشاگران را از دست نمی‌دهیم.»  او صحبت‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «حالا لهستان هم احساس خطر کرده و در تهران به آب و آتش می‌زند. از طرفی والیبال ورزش اول لهستان است و برای آنها صعود کردن از این مرحله خیلی اهمیت دارد.» خوش‌خبر در پایان درباره حاشیه‌هایی که برای فرهاد ظریف به وجود آمده و گلایه‌ای که او از کادرفنی بابت کنار رفتنش کرده،‌ خاطرنشان می‌کند: «فرهاد بازیکن بزرگی است و بارها به ایران در میادین بزرگ کمک کرده است. مصدومیت ظریف باعث شد که کواچ اورا برای استراحت بعد از بازی با لهستان به تهران بفرستد. قرار بود که بعد از بازگشت تیم به تهران،‌ ظریف به اردو برگردد اما عملکرد مرندی آن‌قدر خوب بود که کواچ نتوانست این بازیکن را از ترکیب خارج کند.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/35328/سالن‌آزادی،-جهنم-حریفان