مورد عجیب بیرانوند و بیانیه طعنه‌آمیز منصوریان
 
دعوای استقلال و نفت بالا گرفت
 

 

شهروند| پس از آن همه اتفاق عجیب و غریب در پروسه ناتمام مربیگری منصوریان در استقلال، حالا دعوای نفت تهران و آبی‌های پایتخت در حد دربی‌های دهه 60 پایتخت جذاب شده است! منصوریان درنهایت به نیمکت استقلال نرسید و جای او به پرویز مظلومی رسید اما تنش بین 2 تیم فروکش نکرد.
شعله‌ور شدن ماجرا
درست چند ساعت پس از این اتفاق، علیرضا بیرانوند، سنگربان ملی‌پوش نفت تهران به یک‌باره به محل باشگاه استقلال رفت و درحالی‌که خبرنگاران مشغول مصاحبه با بهرام افشارزاده بودند قصد ورود به ساختمان باشگاه را داشت. علی نظری‌جویباری و بهرام امیری وقتی متوجه شدند خبرنگاران زیادی در طبقه پنجم ساختمان باشگاه حضور دارند بلافاصله بیرانوند را به انتهای خیابان 38 غربی علامه جنوبی در سعات‌آباد بردند و با او ساختمان باشگاه را ترک کردند اما هنگامی که منصور پورحیدری متوجه شد عکس صحنه ورود بیرانوند شکار شده نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. جالب این‌که مدیرفنی استقلال از عکاس می‌خواست عکس شکار شده را پاک کند!
شکایت به فیفا
بیرانوند با انواع قسم و آیه ادعا کرد به ساختمان تأمین اجتماعی که در کوچه دفتر باشگاه آبی‌پوش قرار دارد، رفته اما کمتر کسی حرف‌های او را باور می‌کند؛ به‌خصوص این‌که عکاسی از او عکس گرفته و دیگر جایی برای بهانه‌گیری باقی نمی‌ماند. پس از اعلام این خبر، عیسی آل‌اسحاق، مسئول کمیته نقل و انتقالات باشگاه نفت از زاویه دیگر، این اتفاق را نادرست خواند:  «بعد از ماجرای منصوریان، باشگاه استقلال برای بار دوم به‌طور غیرقانونی با بازیکنان ما مذاکره کرد. اگر مدیرعامل باشگاه یا عوامل اجرایی اصلی استقلال این مذاکره را تکذیب نکنند، به‌طور قطع از استقلال به مراجع قضایی شکایت خواهیم کرد.» طبق قانون، مذاکره با بازیکن تحت قرارداد یک باشگاه جرم محسوب می‌شود و نفت تنها در صورت سرباز شدن این بازیکن، نمی‌تواند پاسخ منفی قاطعانه اخیرش به خواسته‌های بیرانوند مبنی بر جدایی را تکرار کند.
بیانیه منصوریان
در این شرایط علیرضا منصوریان هم بیانیه‌ای که قولش را داده بود، منتشر کرد. او در این بیانیه اعلام کرد باشگاه در جریان مذاکرات یک‌سال اخیرش با استقلال بود و از واگذاری تصمیم به سران نفت و تشکر از نفتی‌ها برای اجازه دادن فرصت مذاکره به او حرف زد. اوج حرف‌هایش در این پاراگراف شکل گرفت:  «هر بار نام من مطرح شد، گروهی از دوستان در استقلال خیلی سراسیمه می‌گفتند هنوز پختگی لازم برای نشستن روی نیمکت استقلال را ندارم. من هم تصمیم گرفتم زمانی به استقلال بیایم تا دیگر از دیدگاه این آقایان محترم پختگی لازم را داشته باشم تا جاى بهانه باقی نگذارم!»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/35327/دعوای-استقلال-و-نفت-بالا-گرفت